Senaste nytt

Erfarenheter från Air China Business class sökes

Voyageur

Medlem
Du borde ge återkopplingen till Air China. Detta låter ju inte alls bra..

Nu tror jag inte att Air China skulle bry sig ett dyft om mina eventuella klagomål speciellt då jag inte ens är nån form av statusmedlem hos deras eget program. Dessutom så orkar jag inte, detta är för mig rätt standard på nämnda bolag.

Glömde faktiakt nämna det roligaste, engelakan hos personalen funkar alltid ok till bra så länge allt flyter på, men så fort nånting är fel blir det klassiska "sorry I don't (want to) understand".
Fick fel förrätt också serverat, en bisarr blandning av räkor och rökt ren fast jag beställt den kinesiska ankan. Förklarade vänligt säkert 5 ggr att jag tyvärr varken äter räkor eller är sugen på de och skulle gärna vilja ha min beställda förrätt. Personalen gick så långt som att hävda att det inte ens fanns en sån förrätt på menyn eller klassiska "I don't (want to) understand" .... Bara att garva

Men som sagt 787n från Peking är bra.
 

Matriam

Medlem
Spännande att höra dessa tråkiga upplevelser som jag själv inte kan relatera till, de gånger jag åkt air china business har jag upplevt helt annan service. Mest uppskattade var när jag frågade efter champagne och de kom med en flaska från first class och ställde på bordet endast för mig. Utöver det trevlig personal som alltid gör sitt yttersta för att bemöda sig hela tiden för att se om allting var bra eller om jag ville ha påfyllningar av diverse drycker. Självklart finns det personal som inte pratar engelska men de brukar alltid hämta någon som kan och det brukar inte ta mer än 1 minut.

Men ska erkänna jag har aldrig valt de västerländska matalternativen just för att det är ju ett kinesiskt bolag... Jag resonerar som så att varför ska jag beställa något som de uppenbarligen inte vanligtvis lagar när du istället kan väljda det kinesiska alternativet? Deras kinesiska frukostalternativ är ju oftast suveränt goda också.
 

Canadien

Medlem
För övrigt så är Air China det enda bolag jag blivit magsjuk i luften på, dock i ekonomi den gången, detta på 143 longhaul de senaste 5 åren (har inte data längre bak i tiden så det är i verkligheten fler)
 

agehall

Medlem
För övrigt så är Air China det enda bolag jag blivit magsjuk i luften på, dock i ekonomi den gången, detta på 143 longhaul de senaste 5 åren (har inte data längre bak i tiden så det är i verkligheten fler)
Blev du alltså magsjuk av det du fick ombord eller blev du sjuk av något du ätit innan?
 

Voyageur

Medlem
Spännande att höra dessa tråkiga upplevelser som jag själv inte kan relatera till, de gånger jag åkt air china business har jag upplevt helt annan service. Mest uppskattade var när jag frågade efter champagne och de kom med en flaska från first class och ställde på bordet endast för mig. Utöver det trevlig personal som alltid gör sitt yttersta för att bemöda sig hela tiden för att se om allting var bra eller om jag ville ha påfyllningar av diverse drycker. Självklart finns det personal som inte pratar engelska men de brukar alltid hämta någon som kan och det brukar inte ta mer än 1 minut.

Men ska erkänna jag har aldrig valt de västerländska matalternativen just för att det är ju ett kinesiskt bolag... Jag resonerar som så att varför ska jag beställa något som de uppenbarligen inte vanligtvis lagar när du istället kan väljda det kinesiska alternativet? Deras kinesiska frukostalternativ är ju oftast suveränt goda också.

Njaee sträckan PEK-AKL fick ju faktiskt sin förtjänade eloge. Inget fel på den. Slutsatsen var som flyga på ett annat bolag. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Steve

Medlem
Spännande att höra dessa tråkiga upplevelser som jag själv inte kan relatera till, de gånger jag åkt air china business har jag upplevt helt annan service. Mest uppskattade var när jag frågade efter champagne och de kom med en flaska från first class och ställde på bordet endast för mig. Utöver det trevlig personal som alltid gör sitt yttersta för att bemöda sig hela tiden för att se om allting var bra eller om jag ville ha påfyllningar av diverse drycker. Självklart finns det personal som inte pratar engelska men de brukar alltid hämta någon som kan och det brukar inte ta mer än 1 minut.

Men ska erkänna jag har aldrig valt de västerländska matalternativen just för att det är ju ett kinesiskt bolag... Jag resonerar som så att varför ska jag beställa något som de uppenbarligen inte vanligtvis lagar när du istället kan väljda det kinesiska alternativet? Deras kinesiska frukostalternativ är ju oftast suveränt goda också.
Kul att det fanns mer än en flaska champagne lastad på din flight. På vår flight PEK - ARN fick vi besked om att det endast fanns en flaska champagne lastad så det blev ingen påfyllning efter första glaset för någon i businesskabinen.
 
Toppen