Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Maja

Medlem
Hotell: Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1279 USD
Matchat pris/sida: 1062 USD sv.Hotels.com (20% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 801.83 USD

Nu gäller det bara att få tag i Awardbiljetter för mig och dottern över Atlanten också! :)
 

RickardG

Medlem
Hotell: Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1279 USD
Matchat pris/sida: 1062 USD sv.Hotels.com (20% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 801.83 USD

Nu gäller det bara att få tag i Awardbiljetter för mig och dottern över Atlanten också! :)
Refererade du till svenska sidan, med priser i USD? Skärmdumpar, länk eller annat?
 

pljung

Medlem
Hotell: Conrad Bali
Antal nätter: 9 nätter, 18-27/8 2021
Rum: 1 Deluxe King Bed Lagoon Access
Bokat pris/rate: HONORS Discount, 27932850 IDR (16480 SEK)
Matchat pris/sida: 15709 SEK sv.Hotels.com
Nytt pris med rabatt: 18621900 IDR (10987 SEK)

Tog c:a 30 minuter från jag skickade in claimen tills jag fick det nya priset bekräftat.
 

Maja

Medlem
Refererade du till svenska sidan, med priser i USD? Skärmdumpar, länk eller annat?
Nej, UK-versionen med priser i USD SOM de nekade först men skickade med skärmdump från hotels.com med högre pris.
Blev nekad igen efter att ha skickat in skärmdump och fick till svar att då hotellet låg i USA så tittar de endast på hotels.com och ingen annat! :eek:

Skickade in igen och påtalade det orimliga i det och bifogade skärmdumpen igen - beviljat.
 

RickardG

Medlem
Nej, UK-versionen med priser i USD SOM de nekade först men skickade med skärmdump från hotels.com med högre pris.
Blev nekad igen efter att ha skickat in skärmdump och fick till svar att då hotellet låg i USA så tittar de endast på hotels.com och ingen annat! :eek:

Skickade in igen och påtalade det orimliga i det och bifogade skärmdumpen igen - beviljat.
Tänkte klicka på Gilla-knappen men det är ju svårt att vara nöjd med en sån hantering, men tack för upplysningen, då vet jag vad jag kan förvänta mig :)
 

RickardG

Medlem
Nej, UK-versionen med priser i USD SOM de nekade först men skickade med skärmdump från hotels.com med högre pris.
Blev nekad igen efter att ha skickat in skärmdump och fick till svar att då hotellet låg i USA så tittar de endast på hotels.com och ingen annat! :eek:

Skickade in igen och påtalade det orimliga i det och bifogade skärmdumpen igen - beviljat.
Nu har även jag försökt med samma hotell. Första svaret var att visst, inga problem, men de ville bara ge matchning för ett rum av två, och dessutom matchade de med fel pris. Försök nummer två blev svaret att jag inte hade försett dem med skärmdumpar som var tidstämplade och dessutom att det inte visade sista steget i bokningsdialogen (hade även gett dem direktlänken till bokningen...)
Tredje försöket, nu hävdar de att hotels.com kräver förskottsbetalning, medan hilton endast kräver att ett kort finns angivet för att kunna boka, men att ingen summa dras.

Här tror jag dessvärre att de har rätt i att det finns en skillnad, men jag har känslan att det beror på vilken agent det handlar om, så det får bli HUACA...
 

Maja

Medlem
Nu har även jag försökt med samma hotell. Första svaret var att visst, inga problem, men de ville bara ge matchning för ett rum av två, och dessutom matchade de med fel pris. Försök nummer två blev svaret att jag inte hade försett dem med skärmdumpar som var tidstämplade och dessutom att det inte visade sista steget i bokningsdialogen (hade även gett dem direktlänken till bokningen...)
Tredje försöket, nu hävdar de att hotels.com kräver förskottsbetalning, medan hilton endast kräver att ett kort finns angivet för att kunna boka, men att ingen summa dras.

Här tror jag dessvärre att de har rätt i att det finns en skillnad, men jag har känslan att det beror på vilken agent det handlar om, så det får bli HUACA...
Vilka datum har du bokat och vilken rumstyp? Du kan skicka PM om du vill! Har haft mycket med dem att göra genom åren...
 

RickardG

Medlem
Hotell: Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 4 nätter, 2-6/11 2021
Rum: Ett rum med en King bed, ett rum med två Queen bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 2588 USD
Matchat pris/sida: 2150 USD uk.hotels.com
Nytt pris med rabatt: 1620 USD

Stort tack till @Maja för hjälpen med att få Hilton att inte slingra sig undan! För framtida referens behövde jag dela upp bokningen i två delar för att de skulle gå med på en matchning, trots samma pris, samma sida och samma rum... 8000 kr besparing är inte fy skam.

...och så fick @Maja mig att boka dyrare, läs bättre, rum så mina ungdomar blir ännu gladare :)
 

Maja

Medlem
Stort tack till @Maja för hjälpen med att få Hilton att inte slingra sig undan! För framtida referens behövde jag dela upp bokningen i två delar för att de skulle gå med på en matchning, trots samma pris, samma sida och samma rum... 8000 kr besparing är inte fy skam.

...och så fick @Maja mig att boka dyrare, läs bättre, rum så mina ungdomar blir ännu gladare :)

Så roligt att det gick igenom till slut och hoppas ni alla blir nöjda och ha ett fantastiskt höstlov i världens bästa stad. :)
 

Fredde18

Medlem
Hotell: Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 4 nätter, 2-6/11 2021
Rum: Ett rum med en King bed, ett rum med två Queen bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 2588 USD
Matchat pris/sida: 2150 USD uk.hotels.com
Nytt pris med rabatt: 1620 USD

Stort tack till @Maja för hjälpen med att få Hilton att inte slingra sig undan! För framtida referens behövde jag dela upp bokningen i två delar för att de skulle gå med på en matchning, trots samma pris, samma sida och samma rum... 8000 kr besparing är inte fy skam.

...och så fick @Maja mig att boka dyrare, läs bättre, rum så mina ungdomar blir ännu gladare :)
Snyggt, då är vi där i princip samtidigt ( se längre upp i tråden) även vi med grymt stöd av @Maja. Ha det så trevligt!
 
Toppen