Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Jonas C, 6 Maj 2013.

  1. Tolle

    Tolle Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad har ni lyckats med för minsta prisskillnad? Jag funderar på att skicka in en claim som är på runt 2% billigare än Hilton själva - mest ute efter 25% rabatten. Det står följande i deras villkor:
    1. Hilton may deny claims if the percentage difference between the price booked through the official Hilton booking channel and the qualifying lower price is 1% or less.
     
  2. Martin Johansson

    Martin Johansson Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jämför du i hotellets hemvaluta?
     
  3. Tolle

    Tolle Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, skiljer hela 3 RON vilket är typ 6,50kr (på 2112 RON). :)
     
  4. Martin Johansson

    Martin Johansson Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Då handlar det ju om 0,142%...

    Jag skulle inte kunna med att begära rabatten för så liten skillnad, och skulle inte tro att den går igenom heller.
     
    Last edited: 21 Maj 2019
  5. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det står ju tydligt i reglerna att de inte tar kompenserar med 25% vid så låg differens. Du behöver hitta en prisskillnad som är minst 1,1%.
     
    oneM och Berglund gillar detta.
  6. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en helg under rean på Hilton Bankside i London. Slentriankollade och såg att det var några pund billigare hos Agoda.com och skickade in ett claim. Tog en skärmdump och priset försvann en stund senare. Fick ganska snabbt svar från Hilton att de sökt på booking.com utan att hitta priset och beklagade att de ej kunde matcha.

    Öppet mål för mig att skicka in ett vänligt mejl på temat ”inte underligt att ni inte hittade priset eftersom ni kollade fel sajt” med bifogad skärmdump och då hade de inte mycket att välja på.

    Billigaste Londonresan någonsin med direktflyg med SAS under tusenlappen t/r och BRG-rabatterat boende på Hilton Bankside...
     
    jerixon, rsimon, DavveP och 1 annan gillar detta.
  7. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick till slut skicka tillbaka dessa och fick 25000 poäng istället då jag inte kunde lösa in dessa på något bra sätt.
     
    Maja gillar detta.
  8. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jösses, fick en claim godkänd för HGI LAX/El Segundo, men sedan uppdaterades aldrig min bokning till det lägre priset.

    Jag skickade ett påminnelsemail när 48h hade passerat som det står i mailet att det kan ta. Ingen återkoppling. Väntade och kontaktade dem via Twitter. De bekräftade mitt lägre pris och sa att de hade tekniska problem men att det skulle vara löst senast 72h senare. Icke! Kontaktade dem via Twitter igen och de stötte på hos hotellet (?) för att ändra priset. Inget hände.

    Ledsnade och det lägre priset fans kvar så jag gjorde en ny bokning och skickade in en ny claim. Fick standardsvaret att den ej var godkänd p.g.a. att de inte fann det lägre priset. De har som vanligt ej kollat UK-versionen av Hotels.com utan gått direkt på US som inte har det lägre priset.

    Efter inskickade skärmdumpar så fick jag det lägre priset och nu även en ny bekräftelse med det lägre priset. Tröttsamt när de inte sköter detta direkt...
     
    MTheC, jumbooze och jerixon gillar detta.
  9. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Lyckades få till prisgaranti på Hilton Taipei Sinban (6 nätter) - printscreen och sen var det klart, detta var 8:e bokningen av 8 som lyckats (kommer svida den dagen jag inte lyckas)

    HONORS ADV PURCHASE 35,213.41 TWD
    Hotels.com NT$34,724.20
    Samma rum, datum och villkor.

    Fick svar enl. nedan:
    Har aldrig tidigare bokat "Non-Refundable", men det låter ju bra att de kör en återbetalning direkt till mitt kort. Förstår det som att personer tidigare i tråden fått checkar/vouchers som varit svåra att lösa in osv. Har någon erfarenhet kring hur dessa återbetalningar sker? Går det automatiskt eller måste man påpeka själv när man checkar ut?
     
    PRJml2ENIpiC1e3L, Abbs och Berglund gillar detta.
  10. Abbs

    Abbs Medlem

    Ort:
    Singapore
    Land:
    Sverige Sverige
    Grattis! Och ett riktigt bra hotell. Njut :)
     
    Doctor-X gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×