Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Jonas C, 6 Maj 2013.

  1. M@GNÜS

    M@GNÜS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick svar att de satt in 20000 poäng på mitt konto istället för checken som aldrig verkar komma. Om det är bra eller dåligt vet jag inte riktigt, men lättare för mig iallafall än att lösa in en check på 93,67 USD (ger ett värde på ca 4,68 cent per poäng)
     
  2. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur länge väntade du?
     
  3. M@GNÜS

    M@GNÜS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Checken ska ha skickats i januari. Men tänkte inte på det förrän för några dagar sedan. Efter jag påtalat detta och frågade om annan möjlig ersättning tog det 2 dagar.
     
    jumbooze gillar detta.
  4. freppa87

    freppa87 Medlem

    Provade då för första gången att göra en match via telefon men det gick inte vägen. Hittade för Conrad Singapore betydligt lägre pris via Trip.com med samma rumstyp, samma avbokningsvillkor men fick ändå avslag. Anledningen till avslaget var enligt teamet att Trip.com fördebiterar kreditkortet och Conrad Singapore med flexibel avbokning debiterar först på hotellet. Kan inte riktigt se att det skulle vara skäl nog, men gick inte igenom trots att jag bad om att få prata med supervisor. Någon med liknande erfarenhet?
     
  5. GOTBound

    GOTBound Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    En erfarenhet jag fick lära mig var att de matchar inte mot sina egna priser, dvs. köper jag en AP rate och sedan sänker Hilton AP raten några dagar senare så kan jag inte claima best rate guarantee.

    Det står i deras terms and condition, vilket jag inte uppfattat så det blev dumstrut på helt enkelt. Dock kompenserade hotellet i fråga mig med konfirmerad uppgradering till Executive då den var "pending".

    EK
     
  6. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har varit framgångsrik med liknande claims (dvs där beloppet dragits trots att det är avbokningsbart) hos Hilton men det ska sägas att det då ej varit trip.com utan Agoda och otel.com Vet inte om det spelar in (borde inte göra det).
     
    freppa87 gillar detta.
  7. freppa87

    freppa87 Medlem

    Får nog prova att ringa igen bara, alternativt ta det via screenshots istället. Läser man under deras terms här tycker jag det är oklart:

    "Difference in terms: You booked a fully refundable room but this price is for a room with a 100% credit card deposit required upfront"

    Själva exemplet syftar till refundability, inte om pengarna dras direkt eller inte. Och eftersom refundability är samma så tycker jag det borde gå, men det gick inte.
     
  8. Martin Johansson

    Martin Johansson Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick igenom en bokning och matchning (hotels.com) på en advance purchase, non refundable rate på telefon med Hilton reservations. Tog 36 min segt samtal, men väl värt att slippa krångel med återbetalning/checkar och risken att bli nekad. De försökte sig på lite snick snack om att det visst var city view på hotels.com trots att alla rum har city view, och "råkade" jämföra med avbokningsvillkoren för fel rate, men jag höll minsann fokus genom hela samtalet och till slut insåg de att de inte kunde slingra sig undan!
    Från 6444kr till 3705kr i Shanghai. Trots allt nöjd!
     
    Fikaärfint, rsimon, Gerad88 och 2 andra gillar detta.
  9. rsimon

    rsimon Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vid några tillfällen när jag fått goddag yxskaft-svar eller när man inte riktigt är överens tipsar jag om att höra av sig via PM till HonorsRepresentative på Flyertalk. Vänlig och problemlösande, gäller alla slags frågor, inte bara PMG.
     
    KennethL och Maja gillar detta.
  10. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick bråka rejält för att få till en matchning för The Renwick i NYC. De påstod att det inte vara samma avbokningsvillkor. 11:59 PM den 29 maj, 2019 enligt hotels.com och 12:00 Am den 30 maj, 2019 enligt Hilton.

    Bara att det att det är 11:59 PM den 29 maj, 2019 på min bokning från Hilton. Tog 3 olika mail inkl. skärmdumpar och den sista gången så fick jag äntligen en annan handläggare som godkände det direkt. Hela tiden samma ärende, men ny handläggare (skiftbyte kanske?).
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×