Senaste nytt

Erfarenheter av att skicka incheckat bagage som cargo?

hco

Medlem
Har ingen erfarenhet men vill minnas att jag sett reklam för det på både BKK och DMK. Det är väl ganska smart.

Närmaste jag kommit är att skicka paket med Thai Post från BKK-kontoret. Men då hade jag planerat för det. Där har jag för övrigt sett folk som packat ner vad som ser ut som övervikt i postens kartonger. =)
 

micke99

Medlem
Reste från kop till dmk för ett par år sedan. Vid incheckning hade vi 20kg för mkt baggage. Hade missat köpa till extra.

De ville då ha typ 9000baht för det. Med tanke på jag köpt 2 biljetter t/r för 5000 tyckte jag de var hutlöst. Då sa dom jag kunde skicka det som cargo för 17baht per kg. Men vi fick kanske vänta ett par timmar i dmk innan vi fick det... Så vi gjorde det. Landade tog våra gratis baggage vi bältet. Tog en taxi fast pris till sukhumvit med ett stop på cargo terminalen där vi fick baggaget direkt och behövde ej vänta. Väldigt smidigt.

Har efter det också gjort likadant på andra streckan dmk-kop och där kommer cargo på baggage bandet tillsammans med alla andra väskor då de är så liten flygplats så där ej finns cargo terminal. Väldigt enkelt och smidigt.

Cargo term på dmk ligger max 1km från vanliga terminalen vill jag minnas..
 
Toppen