Erfarenhet från TAP´s bokningsklasser

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ulagun, 22 Juli 2020.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på resa till Portugal början på september, förutsatt allt OK
    Tidigare var det enkelt boka biljett med TAP
    Economy, trångt, bra varmmat väldigt begränsad fika och opersonlig service
    Business, förhållandevis dyr med tanke på "value for money".
    'Gemensamt alltid försenade.

Var nu inne på deras hemsida och såg att serviceuppläggen ändrats rejält.
    Finns jämförelsetabell på hemsidan till viss hjälp.
    Därför nyfiken på era egna erfarenheter från de olika klasserna
    Economy
    Discount inget ingår, ej aktuellt för vår del
    Basic , meal ingår
    Classic, snack + dryck ingår samt bagage 23kg och seating
    Plus som classic samt fast track och preboarding.
    Business
    Excecutive och top excecutive verkar vara deras gamla business, skillnad av och ombokn.regler.

Dessutom skiljer sig poängintjäning samt priserna från 1196kr discount till 2300 Top business. enkel resa.
    Lite märkligt dock när jag tittade på början september var att Plus xtra kostar 1923 kr men business 1.783 kr.
    Blev lång utläggning.
    Så till frågan. Ni som rest med dem nyligen, vad ger mest värde för pengarna?
    Generellt anser jag business inom Europa inte är motiverat med Star A guldkort. Däremot lite mat och fika på planet är alltid trevligt.

2. Moco

Moco Medlem

Classic eller Executive, skulle jag säga, om du inte är i behov av total flexibilitet som motiverar Top Executive. Ombord skiljer det ju inte jättemycket.

ulagun gillar detta.
  3. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var förvånad över att deras business intra-Europe var så bra. Har väl rest för mycket SAS i Plus så man sänkt standarden men var nöjd med maten och servicen. En sak att tänka på är att det kan vara en fördel att sitta på första raden (jag gillar det normalt inte, föredrar rad 2) då de inte verkar ha så mycket av varje rätt så vill man få välja så är det bäst att sitta där.

Sen är ju frågan om man vill betala mer för det - jag har rest med dem i business när det varit anslutning för long haul i business så vet inte om jag tycker det är värt att betala så mycket extra för det.

4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack,
    Men reder de ut detta ombord.
    Bör ju bli fyra olika "klasser", uppdelningar
    Främst business (med skynke?)
    Därefter Classic med snack och dryck
    Sedan Basic med meal
    Slutligen längst bak stackarna som flyger på discountbiljett.
    Klarar TAPs logistik detta o_O

5. Moco

Moco Medlem

Ungefär som Brussels har haft. Jättesnurrigt. Men jag skulle ändå säga Classic eller Executive. Meal för Basic är överstruket på flera linjer.
    Bortsett från hyffsade viner är mat/service hos TAP inget att skriva hem om.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!