Senaste nytt

Erfarenhet av uppgradering från Amex Premium till Elite?

Canadien

Medlem
Jag sökte innan det vart kreditkort, så det är ingen definerad limit i mitt fall.
Ja det är ju nackdelen med de nya korten om man helst vill ha en flexibel limit. Jag tror inte att det går att uppgradera sitt icke-kredit Premium till icke-kredit Elite, men det får du ringa Amex och fråga om isåfall. Och då blir det svårt med värvning.
 

Syversen

Medlem
Ja det blir en ny limit, dvs ytterligare en kredit.

Okej. Men att låta båda korten samexistera under en period förbättrar chansen till värvningsbonus?

Jag kan inte minnas att jag angav någon önskad limit när jag ansökte om mitt Premium Amex, men fick drygt 300k vilket i min värld är rätt mycket. Om man dubblar det genom ett kort till är det ganska stora pengar ju.
 
Okej. Men att låta båda korten samexistera under en period förbättrar chansen till värvningsbonus?

Jag kan inte minnas att jag angav någon önskad limit när jag ansökte om mitt Premium Amex, men fick drygt 300k vilket i min värld är rätt mycket. Om man dubblar det genom ett kort till är det ganska stora pengar ju.

Jag tror inte det har något betydelse för värvningsbonusen om du har kvar kortet eller inte. Du kan stänga ner premium direkt om du vill.
 

flygfanten

Medlem
Okej. Men att låta båda korten samexistera under en period förbättrar chansen till värvningsbonus?

Jag kan inte minnas att jag angav någon önskad limit när jag ansökte om mitt Premium Amex, men fick drygt 300k vilket i min värld är rätt mycket. Om man dubblar det genom ett kort till är det ganska stora pengar ju.

Jag begriper inte heller hur de sätter sin kreditgräns. Fick något liknande när jag uppgraderade till Elite trots att jag inte varit skriven i Sverige under en längre tid och haft noll kronor i deklarerad inkomst de senaste åren. Rätt risky, minst sagt....

Var rätt övertygad om att de skulle avsluta mitt kort i stället, men icke sa nicke.
 

FredrikW

Medlem
Är det fortfarande 2 månader innan/efter eurobonus bryt som rekommenderas? Kan jag känna mig lugn att göra ansöka om uppgradering från premium till Elite nu i September om jag har bryt vid årsskiftet? Jag är ute efter att mha de 20.000 poängen gå upp en status nivå nu i år för att säkra lounger inför kommande jul/nyårs resa med familjen.
 

Jackie

Medlem
Hur är det om man precis fått (slutet på februari) sitt Amex Premium kort och vill uppgradera redan nu till Elite?
 
Toppen