Senaste nytt

Erbjudande från svenska Amex för MyUS.com

kexxcream

Medlem
Inte direkt flygrelaterat men ett trevligt erbjudande från svenska AmEx:

Direktlänk: AMEX50

Utdrag från mailet:
Ingen uppläggningsavgift – du sparar 20 dollar.
Du får ett Premium-medlemskap utan kostnad – spara 60 dollar per år.
30 % rabatt på redan låga avgifter för frakt.
Upp till 85 % rabatt på sampaketering av varor från olika försäljningsställen.
Personal Shopper-service för en avgift om 6 % av inköpspriset.
Dedikerad kundservice.
Till och med den 12 december 2014 får du 50 % rabatt på frakten, utöver den rabatt du redan har som Premium-medlem.

Jag handlar för mycket grejer från USA och detta kom precis rätt i tid för Black Friday (28/11).
 

kexxcream

Medlem
Med tanke på tull och moms, vad är generellt billigare att beställa från USA?

Onödiga grejer som man sällan behöver :) nej.. brukar oftast handla på thetiebar.com, ties.com, suitedman.com, weekendcasual.com, non-iron skjortor från bananarepublic.gap.com, köksredskap från amazon.com, etsy.com osv...
 
  • Gilla
Reactions: PG

Jockezona

Medlem
Ni som beställt från USA. Vilka erfarenheter har ni av tull och moms. Åker man alltid på avgifter eller slinker försändelsen ibland igenom utan extra kostnad?
 

rvarttinen

Medlem
Ni som beställt från USA. Vilka erfarenheter har ni av tull och moms. Åker man alltid på avgifter eller slinker försändelsen ibland igenom utan extra kostnad?

Det blir alltid tull & moms, i alla fall när vi fått grejor skickade till oss. Men, den stora fördelen, som jag ser det, är att få en frakt oftast i ett paket. Istället för en frakt från varje leverantör. Och, du kan beställa varor som normalt inte skickas utanför USA (t.ex. verktyg).

Tips: när varorna ska skickas inom Nordamerika (ja, Kanada brukar också funka) så boka den fraktfria varianten. Brukar ta lite längre tid, oftast, men inte alltid så värst mycket längre, om du ändå ska vänta in flera försändelser till din 'suite'. T.ex. Amazon nyttjar vi alltid 'free shipping'.
 

kexxcream

Medlem
Precis som @rvarttinen säger så erbjuder de flesta onlinebutiker gratis frakt i USA vilket gör det lukrativt att skicka över grejer hit som annars skulle ha kostat multum med internationell frakt.

Har sagt det i första posten men nu på fredag är det Black Friday i USA och då rabatteras produkter ordentligt, uppåt 50% av standardpriset. För shopoholics så finns iPhone-apparna "Black Friday" och "Shop it to me" som samlar alla dessa erbjudanden under ett tak.
 

Unicornone

Medlem
Ni som beställt från USA. Vilka erfarenheter har ni av tull och moms. Åker man alltid på avgifter eller slinker försändelsen ibland igenom utan extra kostnad?
Har importerat cigarrer i 11 år nu och aldrig betalat en krona i vare skatt eller moms :=) Kan bero på att mina leverantörer alltid skickar som gåva men det har jag aldrig bett dem om. Innehållsdeklarationerna har varierats på ett blommigt sätt: Från "fine handmade art pencils" till "kitchen appliances"
 

MrMadsen

Medlem
Jag bytte till MyUS förra året från Shipito, enbart för att Amex hade dealen då också. Bytte tillbaka igen till Shipito efter 2-3 månader.

Tillskillnad från shipito, så får man inte själv ange sakers värde, så allt tullas in till inköpsvärde, och det blir oftast en dyr historia. Annars funkade det jättebra. Bra service och bra priser med FedEx/DHL ... men som sagt, värde går inte att ändra, och det var inte OK enligt mig.
 
Toppen