Senaste nytt

Era bästa restips för Palma, Mallorca

frankw

Medlem
Jag sitter just nu med en drink i handen på ett hotell i Alcudia. Fru och sonen sover på rummet. Inte tokvarmt men shorts och kortärmat. Vi har ännu inte hunnit se så mycket av ön men vi vari Soller igår. Väldigt fin by. Turistvänlig men genuin, precis som resten av ön. Välkommen hit!
 

Abbs

Medlem
Sväng förbi Carmina i Palma om ni söker schyssta skor, gediget hantverk för överkomlig peng. Är man inte på Mallorca kan man ju alltid handla de på Humlegårdsgatan i Stockholm :)
 
Jag sitter i Aurora i T2 nu och ska snart boarda för långhelg i Alcudia!

Jag vill veta vilket taxibolag jag ska välja från PMI till Alcudia? Vad ska det kosta?

Bokat bord på Jardin och tänkt mig utflykt till Pollenca. Rapporterar snart!
Ser fram emot en återrapportering när du kommer hem. Frågan är om det är lönt att ta sig till Alcudia nästa helg.
 

lilly k

Medlem
Någon som bott på Posada Terra Santa? Ska själv prova det hotellet i september!
Dom där skorna ska jag nog kika på när jag ändå är där.
Börjar resan med en vecka i Cala D'or för att avsluta i Palma några nätter.
 

Erik M

Medlem
OK,
nu drar jag och sambon till Palma och hänger en dryg timme innan vi åker till flyget.

Vi kommer till busstationen. Där försöker vi låsa in väskorna. Sen går vi ner och tar en glass vid Plaça Major.

Eller har nån en bättre idé? Finns det nåt kul överhuvudtaget nära stationen? Om vi inte lyckas låsa in väskorna, tänkte jag.
 

Erik M

Medlem
I Palma blev det lunch på Las Olas. En riktig lyckträff! Rekommenderas. Reko mat till reko pris i lugn gränd.

Enstjärniga Jardin i Alcudia överträffade förväntningarna. PERFEKT för barnfamiljer. Stjärnan är välförtjänt. Avsmakning på lunchen gick på €100.

image.jpg


Är det värt en tripp till Alcudia? Nej. Inte om du har annat osett.
 
I Palma blev det lunch på Las Olas. En riktig lyckträff! Rekommenderas. Reko mat till reko pris i lugn gränd.

Enstjärniga Jardin i Alcudia överträffade förväntningarna. PERFEKT för barnfamiljer. Stjärnan är välförtjänt. Avsmakning på lunchen gick på €100.

Visa bifogad bild 51845


Är det värt en tripp till Alcudia? Nej. Inte om du har annat osett.
Tackar för tipset! Detta är min första resa till Mallorca, så allting är osett. Däremot så låter ju Jardin helt ok. Får fundera på om vi skall dit någon dag.
 
Nu gäller kanske denna tråden bara Palma, men avrapporterar ändå Mallorca. Som skrivits i en tidigare tråd så kan Hilton verkligen rekommenderas. Ett riktigt bra hotell, men fantastisk personal och det känns som att de verkligen gillar att jobba där. Jag kan också verkligen rekommendera restaurangen Santi Taura. Ligger i Lloseta, en liten by ute i ingenstans kändes det som. Kocken med samma namn jobbar ekologiskt och med väldigt lokala råvaror. En avsmakningsmeny på åtta rätter som vida översteg mina förväntningar och var bättre än många stjärnrestauranger jag varit på. Menyn ändras dagligen eller veckovis. Kostnad är 37€, vilket är helt galet prisvärt. Ett måste i min bok gällande Mallorca.
 

jerixon

Medlem
Tjenare! Ska ta ut svärmor på middag imorgon när hon fyller 50.
Tips på bra seafood/fisk ställe i Palma?

Tack på förhand!
// Johan
 
Toppen