Och priser i First class från vissa länder är det inte direkt någon förmögenhet så att man kan flyga i First class för ett rimligt pris beroende på destinationen.
Ett exempel är Bangkok-Hong Kong T/R med Emirates.
Jag har inte kollat dagens pris men priset låg lite över 6.000 SEK inkl. skatter förut.
SAS Business och Lufthansa First till USA kostar ju lika mycket, så det blir nog ett enkelt val där.Nej precis. Det går ju att åka till staterna med LX/Lufthansa F till samma pris som en dyr business om man inte har koll när man bokar. Åt Asien gör man ju samma med EK.
Det där stämmer ju dock inte (nedan är exempelpriser från Stockholm till Chicago i november, random datum).SAS Business och Lufthansa First till USA kostar ju lika mycket, så det blir nog ett enkelt val där.
Dock har jag inte fattat varför Lufthansa vägrar erbjuda rabatterad First till Asien för att konkurrera med Emirates.
Ingen skulle bli gladare än jag med rabatterad F i bokningklass A till HKG! Snudd på att HON skulle kunna vara inom räckhåll då.SAS Business och Lufthansa First till USA kostar ju lika mycket, så det blir nog ett enkelt val där.
Dock har jag inte fattat varför Lufthansa vägrar erbjuda rabatterad First till Asien för att konkurrera med Emirates.
Hehe "det sovande folket" reser alltid med SAS. Om man exempelvis har kunder inom kommun etc så kan det kosta hur mycket som helst - bara man valt SAS - för det är ju SAS man ska välja.Det där stämmer ju dock inte (nedan är exempelpriser från Stockholm till Chicago i november, random datum).
SAS Business kostar ca 35.000 om man inte är borta över en helg, Lufthansa First kostar då ca 50.000.
Är man borta även över helgen så är priserna för SAS Business ca 25.000 och Lufthansa First ca 35.000.
Sen finns det självklart kampanjer som gör att LH F kan bli ännu billigare, men det finns kampanjer med SAS i business till USA för ca 11-12000 från Stavanger till Houston om man nu ska leta billigaste priserna.
Jag håller med om att SAS inte på något sätt är billiga i business på longhaul, men man verkar fylla sinakabiner rätt bra i alla fall, med andra ord ingen anledning att sänka priserna.