Senaste nytt

Enkelbiljett Stockholm > Bangkok

henke12

Medlem
Får man verkligen Amex-poäng på Norwegian?

Mitt Amex verkar vara spärrat hos Norwegian, Easyjet och Ryanair av någon anledning :)
 
  • Gilla
Reactions: fcx

BakPackarn

Medlem
Det ser ut som att biljetten med Turkish Airlines bokas i klass E, vilket ger 100% till Eurobonus. Alltså cirkus 6000 poäng för enkelresa till Bangkok. Om det är "värt" de extra pengarna kontra Nowegian eller Qatar & Cathay avgör du själv, men som EBG har du ju tillgång till en rätt magnifik lounge i Istanbul, alltid värt extra tycker jag.

Gällande vart du vill tjäna poängen, så är det bara att välja vilket program du vill kreditera när du bokar biljetterna, antingen Eurobonus eller något annat program där du är medlem, te.x. Miles&More. Vilket kreditkort du betalar resan med har ingen betydelse för vart du vill kreditera poängen (förutom att du får fler EB-poäng via AMEX om du handlar biljetter på sas.se med ditt AMEX, men det är inte influgna poäng utan poäng tack vare spend). Hoppas det inte blev alltför krångligt...

så jag kan alltså inte få både EB poäng + miles, utan måste välja ett alternativ?
Den där loungen i Istanbul såg riktigt fin ut, tack för tipset! Blir nog denna rutt trots allt ;)

Hur kommer du fram till siffran 8012?
Oj, ursäkte jag borde varit lite tydligare här.
Vi är ju 2 personer som åker, och såg nu att länken inte funkade längre, biljetten kostar nu 4009 x 2 = 8018 :)


Har du American Express Gold Card eller SAS EuroBonus American Express Elite Card? Väldigt stor skillnad!

Menade att jag är EBGuld medlem med Amex Elite kort :)

Tack så mycket för hjälpen gott folk, ser ut att bli Turkish airlines.

Enda frågan som kvarstår då är om jag kan gå med i något mer program och få miles utöver EB-poängen?
 

jumbooze

Medlem
Tack så mycket för hjälpen gott folk, ser ut att bli Turkish airlines.

Enda frågan som kvarstår då är om jag kan gå med i något mer program och få miles utöver EB-poängen?

Hej,
Vet inte om det föreligger något missförstånd.

När du handlar flygbiljett så får du eurobonus poäng på köpet
När du flyger kan du välja att få poäng till SAS eller miles till annat program men ingen double dip
 

karho

Medlem
Vi är ju 2 personer som åker, och såg nu att länken inte funkade längre, biljetten kostar nu 4009 x 2 = 8018 :)

Hej, hur många poäng du tjänar beräknas på 100% av hur många miles du flyger i detta fall (inte hur mycket pengar biljetten kostar). Så eftersom det är ca 6000 miles Stockholm-Istanbul-Bangkok får du ca 6000 EB-poäng.

...och man får bara poäng för sin egen biljett, du får alltså inte 6000 för dig och 6000 för din vän om ni är två som reser tillsammans. Hen kan såklart tjäna dessa själv on hen är medlem i t.ex. Eurobonus.
 

olo

Medlem
Hej, hur många poäng du tjänar beräknas på 100% av hur många miles du flyger i detta fall (inte hur mycket pengar biljetten kostar). Så eftersom det är ca 6000 miles Stockholm-Istanbul-Bangkok får du ca 6000 EB-poäng.

...och man får bara poäng för sin egen biljett, du får alltså inte 6000 för dig och 6000 för din vän om ni är två som reser tillsammans. Hen kan såklart tjäna dessa själv on hen är medlem i t.ex. Eurobonus.
Vilket kan landa på ditt konto om ni har ett familjekonto, vilket går bra om det ex. är din sambo eller ett syskon du reser med - men inte om det någon som du "bara" är kompis med.
 

BakPackarn

Medlem
Vilket kan landa på ditt konto om ni har ett familjekonto, vilket går bra om det ex. är din sambo eller ett syskon du reser med - men inte om det någon som du "bara" är kompis med.
tur att du sa detta, hade bara fyllt i mitt egna EB#, ringde och fixade om i bokningen så det går via hennes konto och dimper in på vårat familjekonto :)
 

LarsM

Medlem
Du kan för övrigt också hitta business biljetter för knappt 10000/person med Turkish.

Kolla även Thai ex 13 okt för dryga 4000 på direktarna. Cash upgrade över disk till premium eco om man har tur ligger på runt 4000 ytterliggare.
 
Toppen