Senaste nytt

Enkel Fuel dump om man har avsikt att resa till Brasilien

jumbooze

Medlem
Utmärkt, känns som det borde bli en tur med LifeMiles till GRU :D

Måste hela biljetten vara i samma bokningsklass eller kan man teoretiskt boka första end-to-en i economy och de andra i business?
Sorry, många frågor men det känns som MR potential för mig.
 
Utmärkt, känns som det borde bli en tur med LifeMiles till GRU :D

Måste hela biljetten vara i samma bokningsklass eller kan man teoretiskt boka första end-to-en i economy och de andra i business?
Sorry, många frågor men det känns som MR potential för mig.
Det bør være ligegyldigt sålænge det er samme PNR.
 

Dr. Miles

Expert
Utmärkt, känns som det borde bli en tur med LifeMiles till GRU :D

Måste hela biljetten vara i samma bokningsklass eller kan man teoretiskt boka första end-to-en i economy och de andra i business?
Sorry, många frågor men det känns som MR potential för mig.
Bara så länge alla biljetter tillåter End-on-End, Side-trip samt kombination med varandras biljetter.
 

Swisser

Medlem
Om ni har plan att åka till Brasilien och tänker att flyga mellan Sao Paulo och Buenos Aires, kan ni köpa en long haul resa till för ett billigare pris.

T ex denna resa kombination av 1) Sao Paulo->Buenos Aires enkel och 2) Stockholm-Tokyo T/R. Totalpriset är ca 4.100 SEK inkl. skatter, vilket är ca 1.000 SEK billigare än vanlig kampanjpris till Tokyo, utan Sao Paulo->Buenos Aires enkel.

Visa bifogad bild 27721

Kan man göra denna bokning inkl sidetrippen som ett PNR på TKs webbsida?
 

Dr. Miles

Expert
Kan man göra denna bokning inkl sidetrippen som ett PNR på TKs webbsida?
Nej, det har jag inte ens försökt. Men du är alltid välkommen att prova själv och rapportera om hur det har gått. :)
Jag är ganska säker på att man måste kontakta flygbolaget eller någon resebyrå för att slutföra en sådan bokning.
 
Last edited:

mtlmr

Medlem
Vänta nu?

Jag har uppfattat det som om Side Trip var AAA-BBB-CCC-BBB-AAA där sträckan BBB-CCC-BBB är Side tripen.

Medan End-on-end är som i ditt fall AAA-BBB, XXX-YYY-XXX. Har jag fattat det baklänges och/eller fel?

End-on-End är t ex AAA-BBB-AAA och BBB-CCC-BBB.
Side trip är t ex AAA-BBB-AAA och CCC-DDD-CCC.

Exemplet i mitt första inlägg är Side trip.
 

Dr. Miles

Expert
Vänta nu?

Jag har uppfattat det som om Side Trip var AAA-BBB-CCC-BBB-AAA där sträckan BBB-CCC-BBB är Side tripen.

Medan End-on-end är som i ditt fall AAA-BBB, XXX-YYY-XXX. Har jag fattat det baklänges och/eller fel?
Det finns:
  1. End-on-End
  2. Back-to-Back
  3. Side trip

End-on-End är att sätta ihop två biljetter efter varann. Därför AAA-BBB + BBB-CCC.

Back-to-Back är att kombinera två separata returbijetter för att komma runt minimum stay krav.
T ex Biljett 1: AAA-BBB, Biljett 2: BBB-AAA

Side trip är som att boka AAA-BBB-CCC och lägga till t ex BBB-DDD. Men det går också att lägga till t ex EEE-FFF så länge båda biljetters fare rules tillåter.
 

mtlmr

Medlem
Så för att kunna nyttja ovanstående trick kräver fare rules att den tillåter End-on-end och side trips, då 1: fares är utställda efter varandra, och side trip tillåter att de olika faresen inte är kopplade till samma flygplatser?

Det finns:
  1. End-on-End
  2. Back-to-Back
  3. Side trip

End-on-End är att sätta ihop två biljetter efter varann. Därför AAA-BBB + BBB-CCC.

Back-to-Back är att kombinera två separata returbijetter för att komma runt minimum stay krav.
T ex Biljett 1: AAA-BBB, Biljett 2: BBB-AAA

Side trip är som att boka AAA-BBB-CCC och lägga till t ex BBB-DDD. Men det går också att lägga till t ex EEE-FFF så länge båda biljetters fare rules tillåter.
 
Toppen