Senaste nytt

Enkel Fuel dump om man har avsikt att resa till Brasilien

Swisser

Medlem
Vilken är skillnade mellan en End-on-End och en Side trip?

Är det fristående segmentet Sao Paulo->Buenos Aires enkel, en "End-on-End" eller "Side trip" i ditt exempel med därefterföljande T/R-flight Stockholm-Tokyo?
 

Dr. Miles

Expert
Vilken är skillnade mellan en End-on-End och en Side trip?

Är det fristående segmentet Sao Paulo->Buenos Aires enkel, en "End-on-End" eller "Side trip" i ditt exempel med därefterföljande T/R-flight Stockholm-Tokyo?

End-on-End är t ex AAA-BBB-AAA och BBB-CCC-BBB.
Side trip är t ex AAA-BBB-AAA och CCC-DDD-CCC.

Exemplet i mitt första inlägg är Side trip.
 

Dr. Miles

Expert
Denna fare ([Business class] Stockholm-Australien T/R, SWISS&Singapore Airlines, 29.500 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se tillåter också Side-trip och kombination med LX/LH/OS/LO/TP biljetter.

SWISS fare basis: ZFFSW skrev:
COMBINATIONS
END-ON-END NOT PERMITTED. SIDE TRIPS PERMITTED WITH
NO RESTRICTIONS.

OPEN JAWS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
LESS THAN MILEAGE OF THE SHORTEST FLOWN FARE
COMPONENT.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LX/LH/
OS/LO/TP IN ANY RULE IN ANY TARIFF.
ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LX/LH/
OS/LO/TP IN ANY RULE IN ANY TARIFF.
 

jumbooze

Medlem
när det gäller att kombinera denna typ ska man då hitta ett LX/LH/OS/LO/TP flyg som flyger ex-brasilien för att dumpa skatterna eller tolkar jag detta fel?
 

Dr. Miles

Expert
Air France har ett pris till Bangkok från Stockholm som heter V3P8SE (i Economy class) och grundpriset av denna fare är bara 252 SEK.

Dessa tre kampanjpriser till New York har baspriset 80 SEK. Om man lyckas att klämma in några resor till New York blir det väldigt billigt. ;)
http://www.businessclass.se/forum/t...-r-star-alliance-jv-från-3-200-sek-ink.10883/
http://www.businessclass.se/forum/t...neworld-jv-från-3-260-sek-inkl-skatter.19179/
http://www.businessclass.se/forum/t...ork-t-r-skyteam-jv-från-3-220-sek-inkl.14534/
 

jumbooze

Medlem
Dessa tre kampanjpriser till New York har baspriset 80 SEK. Om man lyckas att klämma in några resor till New York blir det väldigt billigt. ;)
Läste din post igen, menar du här att man kan boka flera ARN-NYC på samma ticket i kombination med denna? eller vad menar du med att "klämma in några"?
 

Dr. Miles

Expert
Läste din post igen, menar du här att man kan boka flera ARN-NYC på samma ticket i kombination med denna? eller vad menar du med att "klämma in några"?
Säg så här.
Om biljett 1 (t ex Sao Paulo-Köpenhamn t/r) tillåter Side-trip, kan du klämma in flera Side-trip (biljett 2, 3, 4 osv) inom biljett 1:s giltighetstid.


Biljett 1 ditresan
Sao Paulo->London->Köpenhamn


Biljett 2
Köpemhamn-London-New York t/r

Biljett 3
Köpemhamn-London-Hong Kong t/r

Biljett 4
Köpemhamn-London-Los Angeles t/r​


Biljett 1 hemresan
Köpemhamn->London->Sao Paulo

För att slippa att betala bränsletillägget på hela resan, behöver du dock att boka alla biljetter i en bokning.
 

jumbooze

Medlem
Verkligen lovande!!

Skulle en end-on-end fungera?
som GRU-EZE med TK eller en GRU -> US med united +
ZZZ-YYY-ZZZ
ZZZ-YYY-ZZZ
ZZZ-YYY-ZZZ
 
Toppen