Senaste nytt

Enkel fråga; AMEX Gold extrakort = SAS EuroBonus?

rob74

Medlem
Fick en inbjudan att skaffa det kortet efter/i slutet av mitt första år med EB/Amex. Man har bl a tillgång till conciergeservice (Lifestyle), vilken jag använt ett antal gånger med bra resultat för t ex restaurangbokningar. Och efter vad jag kan utläsa så är försäkringarna bättre. Om jag ringer kundservice så har jag numera blivit hänvisad till Platinumnumret. Så jag skulle kunna likna det vid platinum light. Kortet är ju knutet till SAS så du får ju inga förmåner att tillämpa på andra flygbolag eller Priority Pass, hotellkort etc.
Vet inte riktigt vilka kriterierna är för att erbjudas att ta del av detta. Kortet nämndes vid lanseringen av SAS/Amex-samarbetet, men som sagt så finns ingen närmare info på hemsidan om det.

Någon annan här som har bättre koll?
 

Svartson

Medlem
SAS EB AmEx är INTE ett AmEx Gold och därmed kan du inte ha det som extrakort. Som micke skriver kan du få viss rabatt (eller har man iaf kunnat få) på årsavgiften för ett EB AmEx om man även har Gold.

Om det är bra för dig att byta helt till ett EB AmEx är omöjligt att säga utan att veta hur din spend ser ut, hur mycket EB-poäng du har nu samt vad du vill uppnå.

Ok! Blir till att försöka få till ett byte då. AmEx Gold är ändå tämligen värdelöst.
 
Toppen