Senaste nytt

[Enhancement!!!] 500 miles vid double-dip försvinner

Senator

Moderator
Jag måste som sagt säga emot dig, ett sådant program bygger inte lojalitet på sikt. Men, det är en helt annan diskussion, vi bör inte gå off-topic redan på första sidan i tråden :)

I verkligheten är nästan alla "Top Tier" nivåer i flygbolagen redan idag revenue baserade...
M&M HON
BA Premier
UA Global Services
SQ PPS
SK Pandion

Sen tror jag att du har delvis rätt att lojalitet kan skapas genom olika former. Dock står jag fast vid att 'creme a la creme' eller högsta och bästa nivåer med "extra allt" bör vara kopplat till stålarna, något som de facto sker idag.
 

jsm

Medlem
För oss som använder det för att toppa upp Eurobonuspoäng är det väl inte ens säkert att SAS går över till Variable miles?
 

Homer

Medlem
Dags för ännu en fantastisk enhancement. Denna gång från Hilton HHonors som har beslutat sig för att ta bort 500 miles bonusen som man får vid double-dip.:

500? man får ju 750 Avioser som standard, när man går miste om detta måste man ju bli
50% mer irriterad än om det bara handlar om 500 :)

Det var väl den alltid välinformerade Homer som hade en bra poäng när frågan var uppe tidigare gällande double-dipping eller lägga allt på HH. Om man t.ex. fick 1000 Avios och rummet kostade sådär £60 var det bättre värde att dela upp det; en del HH och en del flygprogram. Om värde till flygprogrammen blir sämre, är kanske inte detta lika gynnsamt för "billigare" nätter.

Just det, just avslutat one-nights stands helgdagar på Heathrow Double Tree, Hilton Milton Keynes, Hilton Bradford. Allihop kostade under £50 och varje vistelse gav 1.750 Avioser med nuvarande kampanj.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Du behöver vidga dina vyer, Turkiet är inte världens medelpunkt ;)

Många flygbolag har get betydligt mycket mer än 500 miles, t.ex Virgin som gett 1.000.
I fallet Virgin har man dessutom kunnat konvertera tillbaka till kursen 1:2
m.a.o. 1 Flying Club mile ger 2 HHonors poäng.
Så man har kunnat tjäna 2.000 HHonors poäng/stay på det sättet.

Virgin ger 2 miles per U.S. dollar medan de flesta andra bara ger 1 miles/dollar, så det kan ju fortfarande vara ett altnertiv till att välja points+points, i alla fall när det är kampanjer typ 2x, 3x miles osv.
 
Toppen