Senaste nytt

En vecka i mittens rike - SAS Business till Beijing (Semilive)

Samosaguas

Medlem
På onsdag bär det av till Kina och Beijing med SAS Business (ARN-CPH-PEK). Live och semilive-trådar brukar ju vara trevliga att följa så jag tänkte ge det ett försök.
D491ACD7-B5B6-41D7-94CE-1417E1E3A56C.jpeg

Visumen är fixade för mig, fru Samosaguas och Lill-Samosaguas :)

Så innan avresa tänkte jag be er att dela med er av era bästa tips för Beijing. Vilka sevärdheter får vi inte missa och vilka restauranger måste vi testa?
 

Samosaguas

Medlem
Resan bokades med FlyPremium samtidigt som SAS hade 20%-kampanj på bonusresor. Har för mig att SAS ströp möjligheten att kombinera med FlyPremium dagen efter jag bokade. Bra värde med tre personer i Business för 120.000 Eurobonuspoäng!

Klippt ur tråden med lyckade bonusbokingar från 2018:

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Beijing
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 48.000 poäng (med FlyPremium rabatt plus SAS-kampanjen) för vuxna och 24.000 poäng för barn.
Skatter&avgifter (per person): 961 SEK för de vuxna och 844 SEK för barn
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): mars 2019
Bokad: nov 2018

map


Bokade av familjens resa till Peking i mars och bokade på nytt med nuvarande kampanj plus Fly Premium. Totalt 120.000 Eurobonus-poäng för tre personer i Business känns som riktigt bra värde för poängen! Nu gäller det att hitta ett bra hotell också.
 

Samosaguas

Medlem
Välkommen till Beijing.

Jag kan kommentera att efter ett par veckor med lite halvtaskig luft så har vi haft blå himmel de senaste dagarna och vårvärmen har äntligen kommit (lite kyligt på kvällarna fortfarande..).
Tack så mycket! Härligt att höra att vårvärmen har kommit och att luften går att andas ;)
 
Toppen