Senaste nytt

En vecka i Los Angeles, USA

Mimer

Medlem
Ja verkligen inspirerande @Mimer! Vi åker dit en vecka under höstlovet och har inget förutom Universial City inplanerat än så länge. Eftersom vi bara har en vecka på oss så tänker jag inte några längre utflykter, utan att försöka uppleva staden och dessa utkanter. Vart tycker du att det är bra att bo?

VI är 3 vuxna och 2 ungdomar 17-18 år. Alla gillar god mat, ingen festar :)

Tack så mycket @Mattias Holmén. Bara glad att kunna hjälpa till.

Boende är lite svårare. Föredrar ni hotell så jag inte till mycket hjälp då jag bara bott på Hyatt i Valencia och just det Hilton Universal City som du kommer att bo på. Hyatt i Valencia har jag mycket god erfarenhet av de många nätter jag bott där. Valencia har en mycket bra mall/restauranger men ligger också bra långt norrut.

Annars har jag bott i lägenhetshotell som drivs av Oakwood apartments. De har lägenhetskomplex på massor av ställen i LA, dyrare i Hollywood, billigare längre ut som till exempel Woodland Hills.

Skulle jag gå bara på område skulle jag nog välja Brentwood/Westwood/Century City samt Sherman Oaks. Då har du förhållandevis nära till allt, har bra service i form av shopping och restauranger och det är säkra områden. Men priserna kan vara rätt höga i dessa områden men det går kanske att fynda hotell eller airb'n'b i och med att det är en del tid tills ni åker.
 

Mimer

Medlem
Och... för att förtydliga. Jag är väldigt nöjd med Oakwood Apartments också. Rena, fina väl fungerande lägenheter. En del extra i området som pool, gym, grillar etc.

Sedan kommer jag nog aldrig helt vänja mig att bo i en "gated community". Men det har nog bara att göra med personliga värderingar :).
 

DOEL

Medlem
Tips på Universal kan vara att man är där när de öppnar och att man inte gör som alla andra och börjar med studiotour utan då åker nån av de åkturer med längst kötid. Studiotour är också fet men kan göras nån timme senare ;)
 

Micce1980

Medlem
Skulle även lägga till Malibu Seafood på Pacific Coast Highway, passar bra om man behöver snabbmat när man är i krokarna. Har man inte varit i området kan man gå ner till stranden och ta vänster och se husen med.
 

Johan Hbg

Medlem
2008 gick det att ansöka (i god tid!) om att få sitta med i publiken i diverse shower, själv fick jag se Jimmy Kimmel show och det var en trevlig kväll. Jag vet inte hur det funkar nu för tiden.
När vi var på universal 2001 så fanns det en biljettkiosk på området som hade biljetter till olika sit coms. Vi gick på en på kvällen. Tog ca 5h att spela in ett avsnitt. Var en riktig höjdare, tips!
 

Griffin

Medlem
Lite off topic, men:

Ska bo på The Standard i West Hollywood i tre nätter i veckan. Parkeringsservicen på hotellet kostar ca 45 USD per dygn. Har sökt runt lite och det verkar finnas parkeringsgarage i närheten. Känner viss aversion mot det amerikanska servicebegreppet, och att betala extra för en delvis meningslös service som sparar mig några minuter. Är det säkert att parkera på gatan eller på en öppen lot i den delen av LA, vilket verkar spara mig ca 15 USD per dygn? (Nu menar jag inte "kan något hända", för det kan man aldrig vara säker på, men tänker mer på generella erfarenheter av parkering i stan/området. ) Är jag bara dumsnål?
 

MrDollar

Medlem
Kul att du ska bo på The Standard, har själv bott där och ska snart bo där igen.

Vi valde att använda deras parkering främst för säkerhets skull. Fanns lite strö parkeringar runt omkring där men där skulle jag inte ställa en hyrbil. Kan ju vara ganska livat kvälls/nattetid just runt Sunset blvd.

Tyckte rent generellt att det var ganska dyrt med parkering runtom i L.A. Kanske för att det är så galet många som kör just bil..
Lite off topic, men:

Ska bo på The Standard i West Hollywood i tre nätter i veckan. Parkeringsservicen på hotellet kostar ca 45 USD per dygn. Har sökt runt lite och det verkar finnas parkeringsgarage i närheten. Känner viss aversion mot det amerikanska servicebegreppet, och att betala extra för en delvis meningslös service som sparar mig några minuter. Är det säkert att parkera på gatan eller på en öppen lot i den delen av LA, vilket verkar spara mig ca 15 USD per dygn? (Nu menar jag inte "kan något hända", för det kan man aldrig vara säker på, men tänker mer på generella erfarenheter av parkering i stan/området. ) Är jag bara dumsnål?
 

Homer

Medlem

Är du säker på att det verkligen går att parkera på gatan?
Kollade snabbt med google streetview och hittade denna skylt på den adressen


Parking.jpg
 
Toppen