Senaste nytt

En vecka i Los Angeles, USA

Mimer

Medlem
Fyller på med några saker till.

Naturen, absolut. Fundera på att ta en ”hike” eller två. Runyon Canyon är riktigt härlig till exempel men du kan också välja att se baksidan av Hollywood-skylten, har ett vagt minne av att den heter Charlie Taylor Trail men jag är inte säker. Nyttja verkligen stränderna i Los Angeles. Men glöm inte bergen och stundtals fascinerade natur. Jag har till exempel besökt ett antal vattenfall via trails i Los Angeles men jag kommer tyvärr inte ihåg vad dessa trails heter. Men det går säkert att googla fram.

Mat… Ät mexikanskt, i stort sett vilket hål i väggen som helst är bättre än vad du kan hitta i Sverige i form av mexikansk mat.

Och på tal om Mexiko, funderar du på att ta en tur dit så kolla noga med din biluthyrare om du får ta bilen dit. Många uthyrare har åtminstone historiskt varit allergiska mot att köra in i Mexiko.

Griffith Observatory/Griffith Park, trevliga ställen båda två.

Long Beach, Queen Mary skeppet och akvariet är båda helt ok, men inga extraordinära upplevelser. Åker till Long Beach kan du ta ytterligare en ”trail” till, Shipwreck Trail som är ganska bra men också lite utmanande, inte helt enkelt om du reser med yngre barn.

Pasadena, inte bara för Rose Bowl utan för att det är en trevlig stad med bra utbud av shopping och mat.

Gillar ni historiska bilar så är både Etceterini Car Collection och Autry Museum värda att besöka.

Wilshire Boulevard, om du vill ”cruisa”. Höger arm på ratten, vänster arm lutad genom nedvevat sidofönster på bilen. Sedan KROQ (106,7 FM) på radion…

Till sist, min mening om ”malls” blev i förra inlägget blev lite svårt att förstå och jag hittar inte hur jag skall ändra det. Det skall stå ”Glendale, Valencia och Westfield Topanga Canyon”. Alla tre är gigantiska malls med allt under ett tak.
 

PatrikSth

Medlem
Att göra...
  • Venice Beach
  • Glendale Galleria
  • Rymdfärjan vid Science Museum
  • Köra runt / Promenera i Beverly Hills
  • Ta en promenad ut till inspelningsplatsen för MASH, Malibu Creek State Park
  • Battleship IOWA Museum
  • Ronald Reagan President Library
  • Kör runt i Compton och Watts, dagtid...
 
Ja verkligen inspirerande @Mimer! Vi åker dit en vecka under höstlovet och har inget förutom Universial City inplanerat än så länge. Eftersom vi bara har en vecka på oss så tänker jag inte några längre utflykter, utan att försöka uppleva staden och dessa utkanter. Vart tycker du att det är bra att bo?

VI är 3 vuxna och 2 ungdomar 17-18 år. Alla gillar god mat, ingen festar :)
 
Last edited:
2008 gick det att ansöka (i god tid!) om att få sitta med i publiken i diverse shower, själv fick jag se Jimmy Kimmel show och det var en trevlig kväll. Jag vet inte hur det funkar nu för tiden.
 

agehall

Medlem
2008 gick det att ansöka (i god tid!) om att få sitta med i publiken i diverse shower, själv fick jag se Jimmy Kimmel show och det var en trevlig kväll. Jag vet inte hur det funkar nu för tiden.
Går utmärkt till flera olika shower. Räkna dock med att det tar större delen av en dag för det är inte helt ovanligt att man först måste vara på plats och hämta en köbiljett för att få stå i kön de faktiskt tar in folk ifrån.
 
Toppen