Smuffe
Medlem
Nu är inte jag så bra på det där med "en lång historia kort med mer bilder" som ni kanske har märkt tidigare, men jag sitter och njuter av en oerhört angenäm flygning på plats 4A ombord TK85 mellan Manila och Istanbul.
Det är alltid hit eller miss men den här gången har besättningen och markpersonalen krossat det mesta med homerun på homerun.
Så... Sammanfattning från ankomst NAIA till strax nordväst om Rangoon:
- Det är inte smart att som flygbolag vara låst till en bank för kortbetalning när passagerare vill betala för uppgradering. Om kortmaskinen inte fungerar pga att banken utför servicearbete och passagerarens bank stoppar uttag högre än 15'000 Peso (c:a $300) och uppgraderingen kostar $500...
Då blir passagerarna snéa...
Dock har Turkish Airlines bland den bästa och mest serviceminded personalen på NAIA sååå...
Fri uppgradering efter samtal med managern.
- Trist tredjepartslounge i form av PEGSS, men funkar en kort stund.
- Trevlig och rolig crew redan i passkontrollen.
- En av de nyare 777-300 med grymma noise cancelling hörlurar och amenity kit från Bentley.
- Bäddat redan före middag så att man kan välja när man vill gå och lägga sig.
- Soppan är bland de godaste jag har ätit, hands on!
Fisken helt ok med lite salt och peppar på.
3 av 4 ostar var bra varav en sjukt god! (Den längst till vänster är vinnaren på ostbilden.
- Behöver man något... Inga problem! Jag/vi fixar!
- Toaletterna är rena, fräscha, luktar gott, har vikta toapapper samt salladen är äkta och planterade. (Jag var tvungen att känna efter. )
Jag vet inte vad mer jag kan säga...
Struligt när man ska boka om och kontakta kundtjänst i Turkiet, även om de blivit något bättre och försöker samt att allt utom loungen på IST Ataturk är en smärre sorgsen mardröm (till skillnad mot Charles de Gaulle som är en ren katastrof...) så måste jag säga att det verkar gå uppåt.
Det är så att jag sneglar på returen i Biz 14 juni med de där 4x bonus status miles och jag är Elite i minst 2 år, igen...
Så, det var lång historia kort...
Här kommer bilderna.
Laddar upp frukost och annat imorgon bitti.
Nu en liten wirre till med nå nötter och annat gott.
Ps. 24 timmar gratis wifi när man flyger business class... DET är ovanligt generöst när andra bolag tvingar sina F att betala upp till $25 eller mer...
Ps 2. Lufthansa Technic sköter bland annat servicen åt Brirish Airways och deras A380 (sista mörka bilden) samt Qantas A380 (i hängaren till vänster om BA som jag missade att ta) för de som är intresserade.
Ps 3. Bra wifi men seg uppdatering av bilderna...
Det försvinner några så jag lägger till de senare.
Det är alltid hit eller miss men den här gången har besättningen och markpersonalen krossat det mesta med homerun på homerun.
Så... Sammanfattning från ankomst NAIA till strax nordväst om Rangoon:
- Det är inte smart att som flygbolag vara låst till en bank för kortbetalning när passagerare vill betala för uppgradering. Om kortmaskinen inte fungerar pga att banken utför servicearbete och passagerarens bank stoppar uttag högre än 15'000 Peso (c:a $300) och uppgraderingen kostar $500...
Då blir passagerarna snéa...
Dock har Turkish Airlines bland den bästa och mest serviceminded personalen på NAIA sååå...
Fri uppgradering efter samtal med managern.
- Trist tredjepartslounge i form av PEGSS, men funkar en kort stund.
- Trevlig och rolig crew redan i passkontrollen.
- En av de nyare 777-300 med grymma noise cancelling hörlurar och amenity kit från Bentley.
- Bäddat redan före middag så att man kan välja när man vill gå och lägga sig.
- Soppan är bland de godaste jag har ätit, hands on!
Fisken helt ok med lite salt och peppar på.
3 av 4 ostar var bra varav en sjukt god! (Den längst till vänster är vinnaren på ostbilden.
- Behöver man något... Inga problem! Jag/vi fixar!
- Toaletterna är rena, fräscha, luktar gott, har vikta toapapper samt salladen är äkta och planterade. (Jag var tvungen att känna efter. )
Jag vet inte vad mer jag kan säga...
Struligt när man ska boka om och kontakta kundtjänst i Turkiet, även om de blivit något bättre och försöker samt att allt utom loungen på IST Ataturk är en smärre sorgsen mardröm (till skillnad mot Charles de Gaulle som är en ren katastrof...) så måste jag säga att det verkar gå uppåt.
Det är så att jag sneglar på returen i Biz 14 juni med de där 4x bonus status miles och jag är Elite i minst 2 år, igen...
Så, det var lång historia kort...
Här kommer bilderna.
Laddar upp frukost och annat imorgon bitti.
Nu en liten wirre till med nå nötter och annat gott.
Ps. 24 timmar gratis wifi när man flyger business class... DET är ovanligt generöst när andra bolag tvingar sina F att betala upp till $25 eller mer...
Ps 2. Lufthansa Technic sköter bland annat servicen åt Brirish Airways och deras A380 (sista mörka bilden) samt Qantas A380 (i hängaren till vänster om BA som jag missade att ta) för de som är intresserade.
Ps 3. Bra wifi men seg uppdatering av bilderna...
Det försvinner några så jag lägger till de senare.