Christian Sternudd
Medlem
Påminner mig om min senaste Avis hyrning, inte ute efter att kapa tråden utan endast berika faktumet att man ska gå genom mäklare istället för direkt till firman!
Hade förbokat en bil i Milano, skulle med familjen (fru och dotter i babyskydd). Hade med skydd och isofixplatta och hela alltet i bagaget.
Självklart vid bokningen hade jag diskuterat med agenten på telefonen om detta och hen hade säkerställt att biltypen hade såväl isofix som plats för vårt bagage/babyskydd. Allt var toppen, trodde jag.
Väl på plats vid Avis disken i Milano fick jag efter mkt om och men reda på att den bilmodellen jag hade förbokat inte fanns tillgänglig. Men att inom samma "prisklass" fanns en annan bil. Jag bad snällt att de skulle säkerställa att den hade isofix-fästen samt förklarade att vi hade en del bagage så fick det plats?
Efter en halv evighet kom någon tillbaka från garaget och kunde svara nekande på alla frågor. Inget isofix, nej babyskyddet skulle inte få plats och nej våra väskor skulle inte heller få plats.
55 minuter senare står jag med chefen för kontoret som på mkt dålig engelska, såklart, förklararar att de kommer uppgradera mig till nästa klass till en kostnad om €30. Fine! Med en hysterisk baby och irriterad fru går jag med på att detta trots allt.
Frid och fröjd i 12 dagar.
När jag lämnar tillbaka bilen krävs jag på €30 PER DAG extra. Samt en annan underlig avgift som ingen kunde förklara annat än "rebooking fee" på €180...
Jag bad att få se kontraktet jag skrev på när jag hämtade bilen men det fanns inte längre i butiken, det hade skickats iväg någon annanstans.
30 minuters argumentation ledde absolut ingenstans annat än att säkerhetsvakter från flygplatsen som patrullerade runt klev in i butiken.
Jag insåg min förlust och hivade upp Amex kortet i vredesmod. Fotograferade alla papper, personer och tog namn på alla.
Väl hemma igen började den riktiga matchen mot AVIS. 5 månader tog det innan de accepterade att DE hade gjort fel i Italien, att ingen fortfarande kunde förklara vare sig missförståndet, kostnaderna eller den där extra €180 avgiften.
Oh the joy of rental cars
Så Stå på dig och bråka och bråka och bråka, använd sen mellanhand i framtiden som du är van vid. Då slipper man ta fighten själv då gör de det åt en istället!
Hade förbokat en bil i Milano, skulle med familjen (fru och dotter i babyskydd). Hade med skydd och isofixplatta och hela alltet i bagaget.
Självklart vid bokningen hade jag diskuterat med agenten på telefonen om detta och hen hade säkerställt att biltypen hade såväl isofix som plats för vårt bagage/babyskydd. Allt var toppen, trodde jag.
Väl på plats vid Avis disken i Milano fick jag efter mkt om och men reda på att den bilmodellen jag hade förbokat inte fanns tillgänglig. Men att inom samma "prisklass" fanns en annan bil. Jag bad snällt att de skulle säkerställa att den hade isofix-fästen samt förklarade att vi hade en del bagage så fick det plats?
Efter en halv evighet kom någon tillbaka från garaget och kunde svara nekande på alla frågor. Inget isofix, nej babyskyddet skulle inte få plats och nej våra väskor skulle inte heller få plats.
55 minuter senare står jag med chefen för kontoret som på mkt dålig engelska, såklart, förklararar att de kommer uppgradera mig till nästa klass till en kostnad om €30. Fine! Med en hysterisk baby och irriterad fru går jag med på att detta trots allt.
Frid och fröjd i 12 dagar.
När jag lämnar tillbaka bilen krävs jag på €30 PER DAG extra. Samt en annan underlig avgift som ingen kunde förklara annat än "rebooking fee" på €180...
Jag bad att få se kontraktet jag skrev på när jag hämtade bilen men det fanns inte längre i butiken, det hade skickats iväg någon annanstans.
30 minuters argumentation ledde absolut ingenstans annat än att säkerhetsvakter från flygplatsen som patrullerade runt klev in i butiken.
Jag insåg min förlust och hivade upp Amex kortet i vredesmod. Fotograferade alla papper, personer och tog namn på alla.
Väl hemma igen började den riktiga matchen mot AVIS. 5 månader tog det innan de accepterade att DE hade gjort fel i Italien, att ingen fortfarande kunde förklara vare sig missförståndet, kostnaderna eller den där extra €180 avgiften.
Oh the joy of rental cars
Så Stå på dig och bråka och bråka och bråka, använd sen mellanhand i framtiden som du är van vid. Då slipper man ta fighten själv då gör de det åt en istället!