En resa med ”nya” Swiss First – när man inte vill kliva av..

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Senator, 2 Maj 2016.

1. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det var ingen caviar service antar jag?

2. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nepp, inte på Swiss, däremot serverar dem balik salmon vilket också är trevligt

SNIFF gillar detta.
  3. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man få kaviar om man ringer innan?

4. JohanA

JohanA Medlem

Dessvärre såvida du inte tar med dig egen. Ex ZRH finns det dock utmärkt sortiment att köpa.

5. Nej, på Swiss är det lax som är delikatess. Smaken är så känt delat, men mina smaklökar tar hellre laxen om jag skulle välja mellan kaviar och deras lax med en liten marginal.

6. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt problem är att smaklökarna gillar lax, men inte resten av kroppen... Det kan bli "effektfullt" om jag äter lax, föga passande i F.

Gus och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  7. Jag lånar min egen tråd, men skriver om kvällens resa med A330-300. Resan bokades förra fredag, och jag ringde Senatorlinjen i går medan jag väntade på Lufthansa hem från Geneve. Jag tycker inte i normala fall att 70 000 Miles & More miles är bra värde för en uppgradering, men ibland måste man bara köra.

Jag har hunnit med några tusen flighter i mitt liv och sällan numera jag verkligen imponeras. Kvällens Swiss flight i First kan ha varit den bästa all-time. Prickade skaldjursveckan.. Jag tar hellre detta över en burk kaviar..

Mitt lilla klagomål gäller wifi. 50Mb gratis och sedan CHF39 för 120Mb i First är lätt pinsamt. Annars har jag inga ord, låter bilderna tala..

PS! Detta inlägg är gjort med TapaTalk på en iPhone utan att medvetet använda förkortningar

Gus, Thomasn, magost och 24 andra gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt! Jag får lite cravings för Swiss F igen när jag ser alla bilder.

Annonserar de i förväg när de kör specialmeny som t ex skaldjur? Vore kul att pricka in!

9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser helt underbart ut. Vill gärna flyga swiss igen och behöver dessutom en ny pyjamas då jag har nött ut de två jag har...
    men tyvärr få F resor inplanerade och får nog prioritera Lufthasa med tanke på intjäningen till eurobonus... :)
    men kanske ena vägen nästa gång... ?

Gus gillar detta.
  10. Anfield

Anfield Medlem

Ser helt makalöst trevligt ut

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!