Senaste nytt

En nygammal resa - Sofia reser österut

Bryant

Medlem
Trevlig rapport! Jag har alltid varit sugen på Emirates! Det har i min skalle "the best of the best".

Detta forum har fått mig på andra tankat. Jag kommer aldrig att boka Emirates om det finns andra alternativ! (Kanske en superbillig eko till Asien men aldrig i C).
 

Alf

Medlem
Trevlig och härlig läsning. Jag tillhör också en av de som blir irriterade över att vinserveringen sköts dåligt. Jag vill ha ett påfyllt glas hela tiden när jag äter, det är liksom det som är poängen.

Jag gillar inte heller de tre sätena i mitten, speciellt om man hamnar i mitten och åker ensam. Har gjort detta på en inrikessträcka i USA med United och det var inte alls behagligt.

Trevligt att Qatar står sig. Skall prova Qatar och deras 787 för första gången på sportlovsveckan så det skall bli intressant och se om dom håller måttet enligt alla positiva rapporter på BC.
 

adhoc76

Medlem
Se där... Jag trodde Emirates hade fått ordning på det där, men tydligen inte. Blir kvar hos Qatar - det finns ojämnheter där också, men inte så stora som @Sofia beskriver...
 
Tak for en fin rapport med super fine billeder! - De er jo også taget med et Canon så det giver jo næsten sig selv :D

Lidt ærgerligt at Emirates ikke kommer helt i mål med servicen, intentionerne ser ihvertfald ud til at være gode. Jeg tror ikke jeg har set et Martini-glas i luften før(?) Det er da lidt cool :)

Det med at mad og vin ikke serveres samtidigt synes jeg desværre man oplever ganske ofte, selv på første klasse. 2-3 minutters venten kan jeg overleve, men 20 minutter det er jo pinligt. Trist at skulle vælge mellem kold mad og tør hals.
 

MarcusC

Medlem
Skön läsning även om Emirates inte levererar på topp...hoppas nästa flight var snäppet upp!?

Ska själv testa Qatar imorgon 787/380 ska bli spännande ( har dock med egen "krydda" i form av 2 kids (1 infant+1 child)...samt wife...
 

ACervin

Medlem
Superkul och personligt skrivet som vanligt. Klokt med dubbelbeställning av vin! Låter lite mer sofistikerat med provsmakning än att man egentligen bara är törstig. Mina erfarenheter av Emirates är att det är ojämnt. Har haft några väldigt trevliga flygningar i C, med uppmärksam personal, men också mindre serviceinriktade flygningar. Föredrar också QR, men är sugen på att prova Etihad. Safe diving!
 
Toppen