En inställd resa (till Vietnam och Kambodja) är en resa det också

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Samosaguas, 27 April 2020.

1. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dags att lämna Vietnam för denna gången! Hemresan går via Singapore och sen vidare till Köpenhamn och Stockholm med Singapore airlines.

Första benet med Singapore airlines SQ177. Landar på Changi 15:30 och sen är det ju inte avgång med SQ352 mot Köpenhamn förrän runt midnatt, så raka spåret ut för att ta en taxi in till Singapore. Kanske lite shopping, någon bar och sedan återbesök på något av alla hawker-ställen vi besökte förra året - Hawkers, hemliga barer, Michelin-krog och så klart Singapore Airlines i First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Gus, Lounge Lizard och Dreamliner gillar detta.
  2. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mätta och nöjda tog vi en Grab tillbaka till Changi och inväntade avgång med denna skönhet :)
    Singapore-Airlines-Airbus-350-720x540.jpg
    Vi trivdes fint i businessstolen ombord.
    PA140634.jpg
    Copyright: thepointsguy.com

Totalt avverkades (inte) cirka 15 400 miles på denna resa! Bara hålla tummarna för att man kan göra den på riktigt snart. Planeringen är ju redan gjord ;)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Autonom, Gus, GOTATH och 7 andra gillar detta.
  3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som det är nu det händer! Igår kom pengarna tillbaka från flygningen med Cambodia Angkor Air och idag kom pengarna från Hotel Des Arts Saigon.

Nu är frågan vem som bli sist i återbetalningskampen: SAS vs Vietnam Airlines. ;)

Autonom, CoooC, Gus och 3 andra gillar detta.
  4. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säg gärna till när dina från Vietnam kommer inte sett röken av mina heller.

Samosaguas gillar detta.
  5. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan meddela att pengarna kommit tillbaka till mitt konto. Jag orkade inte vänta på Vietnam airlines utan gjorde en charge-back via Amex. Tog en dryg månad men nu är biljetterna återbetalda. Verkar dessutom som att jag fick behålla poängen :cool:

Magnus Lindskog och Gus gillar detta.
  6. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för info. Bra att veta, även om du tog en genväg hehe :) Får väl också fundera på att göra det om de inte tycker upp här under sommaren. Då får man kanske baka ihop allt o även ta SAS för det går ju inte direkt snabbt det heller.

Gus och Samosaguas gillar detta.
  7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag kom pengarna tillbaka från Vietnam Airlines så kanske läge att hålla koll på kontot @Magnus Lindskog

8. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite anade jag i början av maj att det inte heller skulle vara möjligt att resa i slutet av oktober!

Jag bokade ju om Banyan Tree Lăng Cô till Banyan Tree Ungasan Bali i oktober. Nu blir ju inte den resan av heller så har varit i kontakt med hotellet som efter en del turer erbjuder sig att betala tillbaka hela bokningssumman. Mycket vänligt eftersom bokningen inte var återbetalningsbar. Jag erbjud mig först att flytta bokningen till vår framflyttade resa till Bali i juli 2021 men tydligen ska Banyan Tree Ungasan renoveras någon gång under nästa går och datumen för detta var fortfarande oklara.

9. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig reserapport och fina bilder du har tagit ifrån din resa / Ser fram emot fler rapporter och fler bilder

Enig i att dom hotell som Ni bott på håller hög klass

Tänkte göra en " input " med mina 2 favorithotell i Siam Reap och Saigon

1999 hade jag förmånen första gången att få besöka Siam Reap och Angkor Wat
    Sen dess har det av naturliga skäl blivit många besök till Siam Reap och Ankor Wat

Det hotellet som jag personligen rekommenderar det är Le Meridien Angkor Wat
    " Älskar att spendera tid i poolen när jag har ledig tid "

Mitt favorit boende i Saigon är InterContinental Saigon Residences
    Anser det är det bästa business hotellet i Saigon
    Rummen är fantastiska och har suveräna balkonger med underbara utsikter över Saigon

Bild 1 : Bilden tagen under mitt första besök 1999 i Angkor Wat
    " Det var en upplevelse att komma ditt 1999 då där var knappt inte en enda person där 1999
    Om man jämför med hur det ser ut nu / mängder av turister som flockas "

Bild 2-12 Några utvalda bilder ifrån Le Méridien Angkor Siam Reap
    " Enligt mig så är det poolen som gör detta hotellet till något extra "

Bild 13-29 Några utvalda bilder ifrån InterContinental Saigon Residences
    " Enligt mig så är det rummen och balkongerna är det som gör detta boende till något extra "

Hoppas fler sänder in bilder på Era favorit hotell i Siam Reap och Saigon

Ha en fin " kall " solig dag i Sverige

Bifogade filer:

Thomasn och Samosaguas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!