Senaste nytt

En härlig resa till Dubai i Business class

segra

Medlem
Vad kan man inte hitta på i Dubai? På tre besök har jag bland annat gjort följande:

- åkt skidor (3/10 om man gillar lite mer avancerad skidåkning, men en ganska udda upplevelse)
- varit på ökensafari i ett fascinerande landskap (9/10)
- klappat pingviner på samma ställe som Ski Dubai (7/10)
- besökt Burj Al Arab och ätit på en av hotellets restauranger (8/10 för att ha varit där, 6/10 för maten och 2/10 för vad det kostade)
- gått runt på Meena Bazaar och kollat märkliga krimskrams-affärer väldigt annorlunda mot köpcentershoppingen (8/10)
- varit uppe i Burj Khalifa (8/10, ändå riktigt mäktig utsikt)
- ätit middag framför fontänshowen vid Dubai Mall (7/10)
- ätit fantastisk mat på Nobu (Atlantis), Gaucho (DIFC), Indego (lyx-indier på Grosvenor House), Ossigeno (grym italienare på Le Royal Meridien) med flera (10/10)
- bott på Le Royal Meridien och Grosvenor House (10/10)

Jag älskar verkligen Dubai.

Instämmer. Familjens favorit resmål. Åker på Fredag (25/10)
 

mrphille

Medlem
Vad kan man inte hitta på i Dubai? På tre besök har jag bland annat gjort följande:

- åkt skidor (3/10 om man gillar lite mer avancerad skidåkning, men en ganska udda upplevelse)
- varit på ökensafari i ett fascinerande landskap (9/10)
- klappat pingviner på samma ställe som Ski Dubai (7/10)
- besökt Burj Al Arab och ätit på en av hotellets restauranger (8/10 för att ha varit där, 6/10 för maten och 2/10 för vad det kostade)
- gått runt på Meena Bazaar och kollat märkliga krimskrams-affärer väldigt annorlunda mot köpcentershoppingen (8/10)
- varit uppe i Burj Khalifa (8/10, ändå riktigt mäktig utsikt)
- ätit middag framför fontänshowen vid Dubai Mall (7/10)
- ätit fantastisk mat på Nobu (Atlantis), Gaucho (DIFC), Indego (lyx-indier på Grosvenor House), Ossigeno (grym italienare på Le Royal Meridien) med flera (10/10)
- bott på Le Royal Meridien och Grosvenor House (10/10)

Jag älskar verkligen Dubai.

Jag håller med! Dubai är ett lika bra resmål på tu man hand som att ha med barnen! Bodde i slutet på september på Le Méridien Mina Seyahi Beach Resort & Marina. Hotellet är nyligen renoverat och har ett superläge precis på stranden och palmen. Vill man inte ligga på stranden så erbjuds ett riktigt stort poolområde då resorten är "i hopbyggd" med Westins (man kan såklart även nyttja Westins alla faciliteter). Med en riktigt bra club lounge och fina balkonger är det ett boende till en hyfsad peng också.

Jag älskar verkligen Dubai jag med!
 

Avgeek

Medlem
Jag arbetar på delarna om Dubai, hotellen samt hemresan.

Mycket på jobbet men bör kunna posta något i helgen. Kul med så positiv respons!
 

vicce

Medlem
Tack för en trevlig rapport! Ser framemot resten av resan.
Man blir ju sugen på att åka till Duabi nu, har aldrig varit där.

Välkommen till BC.se :)
 

SFC

Medlem
Jag brukar beskriva Dubai som en blandning mellan Afghanistan och USA, fast med mycket mer pengar...

Konstigt nog gillar jag stället, så mycket så att det blir en resa i början på december!
 

Avgeek

Medlem
Andra delar på väg, men jag behövde nämna detta. Jag flyger i regel alltid med LH Group och särskilt LX och har hur många flighter som helst loggade hos de, och även om den slitna hårdvaran inte var sådär jättestörande så skickade jag ett mejl till Swiss. Jag blev igenkänd för min status och tidigare flighter hos de och fick även en restaurangvoucher på 1500 SEK för besväret. Jag älskar detta flygbolag mer än allt.

Så jäkla bra.
 
Last edited:
Toppen