Senaste nytt

En härlig resa till Dubai i Business class

Avgeek

Medlem
Tack för ett mycket trevligt reportage!

Kan dock inte låta bli att komma med ett litet språktips i all välmening: I princip varje gång du skriver "dem" ska det vara "de". Det är dessvärre nästan lika vanligt som särskrivningar nuförtiden och jag vet att det här inte är redaktionell text, men det är så enkelt att bara använda sig av "dom" om man är osäker.

Besserwisser signing off.

Ska absolut tänka på det :p
 

MarcusC

Medlem
Toppen rapport, swiss är helt klart blandde bästa europeiska bolagen service&kvalitetsmässigt. Trist med sliten inredning dock. Servicen verkar ju som vanligt varit perfekt.
 

Jonas C

Medlem
Trevlig rapport, och välkommen till BC.se! Hur kommer det sig att du gick till Business loungerna när du reste på ett Senator kort? Du kunde ju ha kommit in på de bättre SAS Guld/SEN Loungen :)
 

segra

Medlem
Tack för en trevlig rapport!

Väntar med spänning på dina reflektioner på Grosvenor House, ett hotell
jag besökt ett par gånger och klassar som ett av de bästa jag besökt.
 
Last edited:

adamG

Medlem
Härlig rapport!

Berätta gärna mer om Dubai och vad du tycker om staden. Är sugen på att ta mig en liten avstickare dit med sambon någon gång fram över.
 

gusten

Medlem
Mycket trevligt reportage i bästa BC klass. Instämmer i ditt rosande av Swiss, även om det synd med den lite luggslitna hårdvaran. Detta bådar gott! Mer sånt!
 

Vaniljvodka

Medlem
Skriv gärna om vad man kan hitta på i Dubai. Jag ska ta min far dit på hans 70-årsfirande i januari.

Vad kan man inte hitta på i Dubai? På tre besök har jag bland annat gjort följande:

- åkt skidor (3/10 om man gillar lite mer avancerad skidåkning, men en ganska udda upplevelse)
- varit på ökensafari i ett fascinerande landskap (9/10)
- klappat pingviner på samma ställe som Ski Dubai (7/10)
- besökt Burj Al Arab och ätit på en av hotellets restauranger (8/10 för att ha varit där, 6/10 för maten och 2/10 för vad det kostade)
- gått runt på Meena Bazaar och kollat märkliga krimskrams-affärer väldigt annorlunda mot köpcentershoppingen (8/10)
- varit uppe i Burj Khalifa (8/10, ändå riktigt mäktig utsikt)
- ätit middag framför fontänshowen vid Dubai Mall (7/10)
- ätit fantastisk mat på Nobu (Atlantis), Gaucho (DIFC), Indego (lyx-indier på Grosvenor House), Ossigeno (grym italienare på Le Royal Meridien) med flera (10/10)
- bott på Le Royal Meridien och Grosvenor House (10/10)

Jag älskar verkligen Dubai.
 
Last edited:
Toppen