Senaste nytt

En Förstklassig Första Upplevelse med Cathay Pacific

Jonas C

Medlem
Vilka bilder! Och vilken reseberättelse!
Tack för att du delar med dig och dessutom i denna kvalité! :)

Tack för en strålande rapport! En fröjd att läsa. :)

Trevlig läsning, tack för rapporten. Håller med om att bilderna var väldigt bra, inspirerande!

Fina bilder och ett nöje att läsa. Oj vilken längtan jag fick till Cathay.

Mer ryggdunk - riktigt bra!

Tack för en trevlig och inspirerande rapport! Verkligen bra bilder!

En väldigt trevlig reserapport att läsa. Som de andra skriver så väldigt fina bilder.

Nice. Fina bilder.

Tackar åter igen för era kommentarer. Är mycket glad att ni uppskattade läsningen! :)

Riktigt bra Jonas C - ser fram emot lite "copy & paste" till vårt recensionssystem också!

Tack Martin! När jag får tiden över ska jag se till att göra det :)

Härlig rapport. Skönt skumpa-smile på "yours truly-bilden" :)

Haha. Det är så jag ler i vanliga fall också ;)

Strålande rapport! Enda plumpen synes ha varit deras version av Egg Benedict, som jag vill ha riktigt kladdig och god med rikligt med Hollandaisesås... Men maten ombord! Wow!

Riktigt. Det fanns ingen Hollandaisesås på äggen, men de smakade helt OK ändå. Dock kunde de ha varit lite kladdigare då osten var lite hård.
 

JonW

Medlem
Jag antar att incidenten vid boarding både kan skyllas på mig och Cathay. Med tanke på att det bara finns 9 platser ombord, så borde gate personalen ha eskorterat First passagerare fram till podiet när de kollar boardingkorten i priority kön. Vad jag har förstått så är detta praxis på många andra flygbolag. Samtidigt var jag lite otålig för att komma på först då jag ville plåta kabinen.
Instämmer i att Cathay borde ha hanterat det hela som du skriver.
Men nu valde man av någon anledning att inte göra så... Och då blir din begäran till irriterade medpassagerare att göra maths lite tveksam.
Det handlade ju uppenbarligen om en premiumkö för både F, C och statuspassagerare.
Då ska man komma ihåg att Hong Kong är OW:s kanske främsta l/h-hub, frekvent använd av både BA, QF, JL och QX-pax.
Därför låter det inte helt otänkbart med runt 100 pax som helt enligt reglerna blandades i premiumkön.
Och därför känns det lite onödigt att provocera dessa.
Ingen av omständigheterna ovan är ju direkt deras fel...

I övrigt instämmer jag i hyllningarna!
 

Jonas C

Medlem

Riktigt bra som alltid. Har saknat dina rapporter och fina bilder!

Vill åka F snart...

Mycket imponerande i både bilder och text. Bra jobbat!

I övrigt instämmer jag i hyllningarna!

Man tackar och bugar! :)

Lite OT men Deutz är ju alltid bättre än Moet :)

Duly noted ;)

Ställer mig till skaran och tackar så mycket för denna njutbara läsning.
Lite undrande över drycketsvalet till osten?

Jag insåg faktiskt detta ganska fort. Beställde JW Blue främst då jag ville testa den, men jag borde nog ha beställt ett glas Port till osten istället. Som du ser på bilden så sparade jag whiskyn till pralinerna istället.
 
Toppen