Jag antar att incidenten vid boarding både kan skyllas på mig och Cathay. Med tanke på att det bara finns 9 platser ombord, så borde gate personalen ha eskorterat First passagerare fram till podiet när de kollar boardingkorten i priority kön. Vad jag har förstått så är detta praxis på många andra flygbolag. Samtidigt var jag lite otålig för att komma på först då jag ville plåta kabinen.
Instämmer i att Cathay
borde ha hanterat det hela som du skriver.
Men nu valde man av någon anledning att inte göra så... Och då blir din begäran till irriterade medpassagerare att göra maths lite tveksam.
Det handlade ju uppenbarligen om en premiumkö för både F, C och statuspassagerare.
Då ska man komma ihåg att Hong Kong är OW:s kanske främsta l/h-hub, frekvent använd av både BA, QF, JL och QX-pax.
Därför låter det inte helt otänkbart med runt 100 pax som helt enligt reglerna blandades i premiumkön.
Och därför känns det lite onödigt att provocera dessa.
Ingen av omständigheterna ovan är ju direkt deras fel...
I övrigt instämmer jag i hyllningarna!