Senaste nytt

En Förstklassig Första Upplevelse med Cathay Pacific

Senator

Moderator
Jonas, som alltid fantastiska bilder och mycket välskriven rapport. Detaljernas detaljer är vad som skiljer Förstaklass från Affärsklass även om jag tror steget från Y till C i det stora och hela är större. Din beskrivning av just detaljerna och nyanserna gör detta till en exceptionell rapport.

Jag vill dock lyfta en vänlig finger och ett tips till dig personligt om att vara varsam med DYKWIA attityden vid boarding. Detta har en tendens att komma tillbaka och bita dig där bak. Jag tycker absolut att Cathay borde hantera detta bättre på plats, men det ger inte oss rätten att köra en DYKWIA. "When in Rome....."

Annars, makalöst!
 

ACervin

Medlem
First Class rapport. Detaljerat och välskrivet och ja det är skillnad på kamera och kompaktkamera/mobiltelefon, dessutom måste man veta hur man fotograferar. Snyggt!
 

Alx

Medlem
Grymt bra rapport! Trots att min sambo har ett Cathay Diamond medlemskap så har ingen av oss hunnit flyga en enda gång med Cathay. Det blir det ändring på snart. :)
 

Jonas C

Medlem
Respekt! Tack för en fantastisk läsning Jonas!

Denna rapport har fått mig att inse två saker:
1. Jag bör sluta med försök till reserapporter.
2. Business class-resor ha spelat ut sin roll - nu får det bara bli F...

Utöver detta vill jag, likt alla andra, påpeka reportagets förträfflighet. Såväl bilder som text håller verkligen en mycket hög nivå - inget annat att vänta av Jonas iofs :)

Det är bara att instämma i kören om ett fantastiskt bra reportage.
Bilderna, som var superba, talar sitt tydliga språk av en förstklassig upplevelse.

Wow, snyggt och inspirerande reportage

Fantastisk rapport!
De knivskarpe billeder og den velskrevne tekst gør det til en fornøjelse at læse

Grym rapport, well done!

Grymt bra rapport! Trots att min sambo har ett Cathay Diamond medlemskap så har ingen av oss hunnit flyga en enda gång med Cathay. Det blir det ändring på snart. :)

Tusen tack för era kommentarer! De värmer starkt :)

Faller in i hyllningskören, suveräna bilder och bra rapport. Om det var din första first så gjorde du tyvärr misstaget att flyga med Cathay, vilket innebär att andra firstupplevelser i luften kommer att få svårt att toppa detta:cool: Har själv en MXP-HKG med Cathay i F och längtar redan till nästa gång, även om det finns annat däremellan som jag vill testa.

Tack så mycket! En vän till mig påtalade just detta, att Cathay kommer att sätta ribban väldigt högt för mig inför framtida First resor. Jag gjorde dessutom samma misstag med min första Business i long haul, då jag valde att flyga SWISS. Än så länge har inget flygbolag lyckats matcha servicen jag fick på den flygningen.

Bra jobbat Jonas! Du ska inte promota dina andra trip reports? :)

Tackar! Om jag lyckas gräva fram länkarna, så kanske jag gör ett index av tidigare rapporter.

Jonas, som alltid fantastiska bilder och mycket välskriven rapport. Detaljernas detaljer är vad som skiljer Förstaklass från Affärsklass även om jag tror steget från Y till C i det stora och hela är större. Din beskrivning av just detaljerna och nyanserna gör detta till en exceptionell rapport.

Jag vill dock lyfta en vänlig finger och ett tips till dig personligt om att vara varsam med DYKWIA attityden vid boarding. Detta har en tendens att komma tillbaka och bita dig där bak. Jag tycker absolut att Cathay borde hantera detta bättre på plats, men det ger inte oss rätten att köra en DYKWIA. "When in Rome....."

Annars, makalöst!

Tack Senator! Det är en ära att höra dessa ord från dig. :)
Jag antar att incidenten vid boarding både kan skyllas på mig och Cathay. Med tanke på att det bara finns 9 platser ombord, så borde gate personalen ha eskorterat First passagerare fram till podiet när de kollar boardingkorten i priority kön. Vad jag har förstått så är detta praxis på många andra flygbolag. Samtidigt var jag lite otålig för att komma på först då jag ville plåta kabinen.

Jonas C får man fråga om du skriver under tiden "det händer" eller efteråt? Själv skriver jag gärna under resans gång.

Jag har testat att skriva under resans gång vid några tillfällen, men jag känner mig ofta ganska distraherad då man inte hinner uppleva lika mycket om man sitter med datorn framme. Brukar istället skriva allt i efterhand, då jag kan sitta i lugn och ro. Skrev faktiskt denna rapport i ett stycke under en hel förmiddag :)
 

ACervin

Medlem
Jag har testat att skriva under resans gång vid några tillfällen, men jag känner mig ofta ganska distraherad då man inte hinner uppleva lika mycket om man sitter med datorn framme. Brukar istället skriva allt i efterhand, då jag kan sitta i lugn och ro. Skrev faktiskt denna rapport i ett stycke under en hel förmiddag :)

Intressant, jag ser det mer som ett tidsfördriv ombord, även om det blir mycket renskrivning efteråt.
 
Toppen