Senaste nytt

En första titt: Qatar Airways business class och economy class på nya Airbus A350

JonW

Medlem
Såklart! My bad.
Inget att skämmas för. Inte ens Finnair förstår skillnaden, de har påstått att de ska köra med lägre kabintryck i 350:n i ett halvår nu:

FUTURE OF FLYING WITH ADVANCED TECHNOLOGY
  • Eco-smart design brings more than25% improvement in fuel efficiencycompared to the previous generation of aircraft.
  • Advancedpure air filtration systemchanges cabin air every 2–3 minutes.
  • Draft-free air management, adjustable temperature zones and lower cabin pressure make your flight time truly enjoyable.
:D
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Inget att skämmas för. Inte ens Finnair förstår skillnaden, de har påstått att de ska köra med lägre kabintryck i 350:n i ett halvår nu:

FUTURE OF FLYING WITH ADVANCED TECHNOLOGY
  • Eco-smart design brings more than25% improvement in fuel efficiencycompared to the previous generation of aircraft.
  • Advancedpure air filtration systemchanges cabin air every 2–3 minutes.
  • Draft-free air management, adjustable temperature zones and lower cabin pressure make your flight time truly enjoyable.
:D

Undrar hur mycket lägre trycket skall vara? 15,000 fots kabinhöjd fungerar teoretiskt (standard vid emergency descent efter dekompression är 10,000 fot men det går att klara sig på 15,000 också). Det sparar definitivt bränsle eftersom kroppen ju blir lättare direkt.;)

Tycker dock inte att det borde vara så svårt att förstå skillnaden mellan "kabinhöjd" (tryckhöjd) och kabintryck, d.v.s att den ena sjunker när den andra stiger.:)
 
Toppen