Senaste nytt

En första klass vinresa till Kapstaden med British Airways. Del 1.

rob74

Medlem
Tack för reportaget! Ser fram mot del 2.<br />
Efter att ha läst detta så blir jag riktigt sugen...<br />
Resa i F och dessutom besöka en vacker plats samt vingårdar låter som min melodi! :)
 

MarcusC

Medlem
Härligt....hoppas få chansen komma tillbaka till SydAfrika snart, blir inte mindre lockande att resa dit i BA F........men som silver känns det långt borta :).....Väldigt trevlig läsning &amp; bilderna duger mer än väl.
 

Concorde

Founding Member
Tack. Nej detta var "gamla" F kabinen. Nya kabinen hade inte börjat installeras sommaren 2010.<br />
Kan tillägga att jag trots åldern starkt gillar denna F kabin.
 

Homer

Medlem
Funderat på att använda 2-4-1 vouchern på den rutten, inte så dåligt med platser i F, men avgångs-/ankomsttiderna och den marginella tidskillnaden gör ju att man kommer att sova största delen av resen, så lite slöseri med F.<br />
Jämförbar rutt var LHR-Mauritius där hemresan var en nästan 12 timmars dagstur :)<br />
(nyss flyttad till LGW så inget Concord Room)
 

Concorde

Founding Member
Nja, du får minst 5 timmar F service så länge du inte är en fullständig sömntuta. Planet lyfter vid halv åtta, somna runt midnatt vakna vid sju för drygt en timme service till. Perfekt om du frågar mig. Sen kan jag förstå om man ska göra en F resa eller ett fåtal F resor är en dag flygning bättre ur ett upplevelse perspektiv.
 
Toppen