Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2017-MAR-25

trekker

Medlem
Då detta tydligen är ett pi$$take så kommer jag boka av min resa. Jag ber om ursäkt till den som nu inte kan gästas in, dock har väl i princip alla fått sin returer ombokade och därför kan om eller avboka.

Som en sidnot till detta har jag även tappat intresset för att arrangera den inofficiella bcträffen i manchester.
 

RonnieK

Medlem
Jag tycker detta blivit upphausat alldeles för mycket. Inte gör BA några ändringar för att det gästas in 16 pers mer än vanligt en dag i en lounge som har hundratals gäster om dagen. Dessutom handlar det bara om några timmar.

Jag har då inga skrupler med att använda mig av mitt inflygna BAEC Gold genom att besöka GF i några timmar (förmodligen enda gången i år dessutom). Att jag också gästar en person helt enligt reglerna ser jag heller inga konstigheter med. Väl i loungen är det ju normalt loungehyfs som gäller.

Jag och fru åker som planerat!
 

Senator

Moderator
Vänner,

Jag har inte hunnit titta på mitt schema om jag kan hänga med i år, men det hoppas jag. De två gånger jag har varit med, har vi haft det mycket trevligt och jag har träffat massor av trevliga människor.

Jag har följt tråden idag, och det känns som att det finns en del missförstånd. Här är en möjlig vinkel att se detta från:

Sedan starten har vi haft ett antal "Lounge Tours". Några har varit officiella, som när vi öppnade BC-hörnorna i Oslo, Köpenhamn och på Arlanda, andra har blivit organiserade av ivriga medlemmar. Det sista är ett av forumets styrkor: eldsjälar som drar igång på eget initiativ.

Galleries First har varit en stående punkt, men nu har även Star Alliance touren på LHR T2 blivit en stor grej, så den första reflektionen jag har är varför det skulle vara en "big deal" med 30 personer (jag vet, en lounge hela tiden) än några som hoppar omkring?

En annan reflektion är att detta hanteras ganska enkelt om alla hjälps åt, och är tillräckligt vuxna i sitt agerande:
1. Tänk på andra gäster: fundera på om ni var ensamma i loungen hur ni skulle vilja ha det. Tänk på att detta är ett privilegium, inte en rättighet
2. När jag har varit med har jag gjort två saker:
a) Gått fram till Customer Servicekontoret, presenterat mig och sålt in följande: "hej, vi är ett gäng BAEC Gold som har bjudit med oss några Star Golds hit för att visa vad ni går för". Med andra ord, sålt in detta som en positiv grej.
b) jag har också sagt: "kom till mig om vi är högljudda eller någon inte sköter sig"

Mitt tips är att inte ducka, men var transparenta och öppna en dialog som är att om något blir fel så är ni redo att hantera detta. Men då måste man också vara vuxna och ta ansvar om något händer. Kanske skapa ett "buddy system" där ni håller öga på varandra?

Jag tror ni (hoppas vi) får det roligt och trevlig, men ha några enkla spelregler och vis respekt för de anställda och de andra gästerna.
 
Galleries First har varit en stående punkt, men nu har även Star Alliance touren på LHR T2 blivit en stor grej, så den första reflektionen jag har är varför det skulle vara en "big deal" med 30 personer (jag vet, en lounge hela tiden) än några som hoppar omkring?
Tydligen så tycker BA själva att det var en big deal, eller har jag missförstått något? Om en lounge manager beklagar sig så är det ju ett uttryck för något såklart. Ni får väl helt enkelt ta till er av den kritiken och sköta det snyggare denna gången. Jag gillar verkligen dina punkter, det får ju en positiv spin över det hela. Precis som du skriver gäller det ju då att också visa att man sköter det snyggt. Att säga "kom till mig om det är något" och sen inte fixa det när de säger till blir bara värre än ursprungsläget.
 

Anfield

Medlem
Jag tycker detta blivit upphausat alldeles för mycket. Inte gör BA några ändringar för att det gästas in 16 pers mer än vanligt en dag i en lounge som har hundratals gäster om dagen. Dessutom handlar det bara om några timmar.

Jag har då inga skrupler med att använda mig av mitt inflygna BAEC Gold genom att besöka GF i några timmar (förmodligen enda gången i år dessutom). Att jag också gästar en person helt enligt reglerna ser jag heller inga konstigheter med. Väl i loungen är det ju normalt loungehyfs som gäller.

Jag och fru åker som planerat!

Toppen !
 
  • Gilla
Reactions: MWi

Tommy

Medlem
Då detta tydligen är ett pi$$take så kommer jag boka av min resa. Jag ber om ursäkt till den som nu inte kan gästas in, dock har väl i princip alla fått sin returer ombokade och därför kan om eller avboka.

Som en sidnot till detta har jag även tappat intresset för att arrangera den inofficiella bcträffen i manchester.
Jag hoppas du omprövar ditt beslut det är alltid trevligt att träffa dig och så ser vi mycket fram emot en träff i Manchester med en kunnig ciceron.
 

Mikeswede

Medlem
Hej var med för första gången förra året och tyckte det var mycket trevligt. Det som hände förra året (min synvinkel) var att BA blev något överumplade av att ett ganska stort antal människor "la beslag" på premium platserna nära champagne baren. Efter lite missförstånd tyckte jag vi fick ett mycket tydligt budskap från BA managern.

- BA har inget emot ett event som detta men vill bli förvarnade
- BA vill ha inflytande över var vi sitter så att vi inte stör övriga gäster

Jag tror mycket på det senator skriver. ta kontakt i förväg och sälj in det som en positiv happening. Jag tror personligen att mycket av nyttan/nöjet med en sådan här träff går om intet om man delar upp sig i grupper. då kommer de flesta sitta med gamla bekanta och det blir svårt för nykomlingar. Vet tyvärr inte själv än om jag kan komma med men hoppas det funkar för 25.e
 

agehall

Medlem
Att ta kontakt i förväg är jag övertygad kommer att, på relativt kort sikt, resultera i tråkiga försämringar. Det är väl bra att tala om för personalen att vi är ett lite större gäng när vi väl är där, men att hålla lite låg profil över lag och försöka flyga under radarn i stort är ett smart drag. Det är ju inte ens svårt om man bara har i bakhuvudet att vi inte äger stället...
 

Mikeswede

Medlem
Jag kan bara tala om vad jag hörde och upplevde när jag var med förra året. Man kan naturligtvis strunta i BA.s uppmaning men frågan är om det är långsiktigt det bästa. Din kommentar om att agera som att vi inte äger stället kan jag dock ställa mig bakom.
 
Toppen