Senaste nytt

En chans att komma iväg till Osaka

Mr.cake

Medlem
Vi ska anlända till KIX på morgonen den 2:a oktober med TG (F) från BKK. Är det bara att vänta och se eller vad tror ni? Börjar bli lite nervös.. Är det något jag kan/bör göra? Tacksam för svar som vanligt

Andra Oktober ska vara mer lugnt. Du kan andas ut lite, tror omöjligen att den Japanska regeringen tillåter detta. Kommer bli massiv kritik plus att skammen kommer bli för stor för de högt uppsatta och vi vet hur långt det där kan gå... Aja, vänta och håll dig uppdaterad. När resan börjar närma sig på riktigt och läget inte har förbättrats kika på alternativa planer. Jag hade tyvärr den oturen... Lycka till! :)
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 117 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Kansai Airport är tyvärr avstängd tills vidare efter tyfoonen i Japan. Ny info ska ges den 14e september. Jag är bokad att landa där den 20e september. På Asianas hemsida står det att "Refund and change will be accepted for passengers using our flight at Kansai Airport. The target period: Sep.4 to Sep.20."

Gällande ombokning görs det på deras hemsida eller resebyrå om man bokat genom en sådan. Jag har bokat en 2-4-1 Awardresa med Eurobonus med hjälp av Tallinn. Är det de som jag ska kontakta i så fall? Har någon en bra idé hur jag bör gå till väga med min Award-bokning. Just nu har jag den 19e SAS CPH - FRA, Asiana FRA - ICN och då Asiana ICN - KIX den 20e.
De två dagarna i Osaka har jag avbokningsbart hotell. Nästa plats att besöka är enligt planen Kyoto.

Tack på förhand!
En del av utrikeslinjer har också börjat att flyga från terminal 2 men långt ifrån helt återställt trafik.

Enligt AviationWire, flygplatsen siktar på att öppna terminal 1 den 14:e sep men det är oklart vilka linjer kommer de att flyga/ta emot.

訪日客の姿なき空の玄関口 写真特集・再開初日の関空
 

Mr.cake

Medlem
Vill bara göra en uppdatering kring kyoto. Befinner mig här nu och flera populära besöksplatser är halvt begränsade. T.ex är Fushimi Inari Taisha avstängd till 80%. Du kommer alltså inte längre än 5minuter in i tori-pelarna. Annat ställe är Arashiyama, flera platser i t.ex bambuskogen har nedfällda träd, vyn kan kännas lite "icke-komplett". Tur att set är andra gången jag är här, så jag gör bara ett återbesök. Fördelen är att turisterna är betydligt mindre! ;)
 

Dr. Miles

Expert
Reparation av järnvägsbron till/från Osaka Kansai flygplats blir klar imorgon 17:e sep och tågtrafiken till/från flygplatsen ska öppnas igen från 18:e sep.

 
Toppen