Senaste nytt

En berättelse om frosseri och njutning. Del 1,Qatar Airways 787 ARN-DOH. Del 2, A380 BKK-DOH

Jonas C

Medlem
Jasså en tredje del? I så fall får jag be om lite work in progress Jonas ;) det tar tid att skapa en triologi :)
Oj, jag hade missat att del 2 redan var publicerad på sidan 3. Skyller tröttheten på det. ;) Överlag en mycket trevlig rapport, och ser fram emot att få läsa fler framöver.
 

ACervin

Medlem
Väldigt trevligt skrivet. Har ganska gedigen erfarenhet av Qatar vid det här laget (787, 350, 777, 330) men saknar 380 i samlingen. Delar diin uppfattning, har överlag varit väldigt bra. Min erfarenhet av bar ombord kommer från Emirates 380 och en bar ombord är det bästa tidsfördrivet! Ofta intressanta samtal.
 

Voyageur

Medlem
Oj, jag hade missat att del 2 redan var publicerad på sidan 3. Skyller tröttheten på det. ;) Överlag en mycket trevlig rapport, och ser fram emot att få läsa fler framöver.

Tack Jonas. Njuter lika mycket av att läsa dina reserapporter också, där du lyckas fånga en riktigt bra!
 

MarSecLtd

Medlem
DSC_0406.JPG
Mycket trevlig rapportering!!

Tyvärr så är kabinen på A380 lite för stor, själv märkt att då beläggningen varit hög i C så blir service lite lidande just under boarding.

Väljer ibland en omväg till och ifrån jobb bara för att få servicen i en liten kabin. Doha (DOH) - Clark (CRK Filippinerna) är en sådan sträcka, Qatar (QR) med A330-200 i en liten C kabin med 1-3 pax är som att flyga Lufthansa F servicemässigt (självklart sitter jag hellre i LH F). Att jag sedan måste ta Cebu Pacific till Hong Kong gör mig inget då jag älskar att flyga.
 

Gus

Medlem
Eller som i mitt fall, en gateway till orienten, till världens underbaraste stad Bangkok. När jag anländer blir jag alltid uppspelt av att ha landat i det sanna orienten. När jag åker är möjligheterna alltid oändliga, otaliga lounger, affärer och restauranger tillsammans med en berömd thailändsk varm service.

Älskar ditt sätt att skriva, det blir som en bok! :) Jag blir ju inte direkt mindre sugen på mitt Bangkokbesök i augusti efter att jag läst dessa rader

Lite kul att notera är att Qatar Airways använder sig av Star Alliance lounger på BKK flygplats dvs. man får en inbjudan till Thai Airways lounger. Man kan undra varför då man med samma biljett har tillträde till Oneworld loungerna på samma flygplats?

Cathay Pacific loungen verkar väldigt trevlig, bra tips! Jag har förövrigt aldrig förstått grejen med loungeinbjudningar när man flyger business eftersom man ju kommer in i de flesta lounger inom samma allians genom att bara visa upp sin flygbiljett.

Varpå flygvärdinnan svarar att vi tyvärr inte har champagne.

Dåligt att inte ha skumpan kyld och klar! Men är det på något bolag som jag tycker det är okej att skippa skumpan före start så är det på Qatar eftersom jag tycker deras lemon mint är så galet god! :)

Jag passar på att fråga om pyjamas. Efter en lång väntetid igen, ca 10 min återkommer personen med ett nej.
Tråkigt med pyjamasen! Jag åker själv samma sträcka om 6 veckor och jag har undrat huruvida de räknar flighten kl. 20:40-23:10 som kvälls- eller nattflight. Tydligen räknar Qatar det som en kvällsflight eftersom det inte finns pyjamas.

Förrätt en utmärkt thailändsk biffsallad med sting i.
Den salladen ser ut att vara bland det godaste som serverats på ett flygplan! (kanske beror på att jag älskar chili)


Riktigt snygg väska du köpte! :)
 

Aerophobia

Medlem
Full middagsservering och 7 rätter om man så vill. QR tillhandahåller en gedigen och mycket bra vin och dryckeslista med 2 champagner, flera vita samt röda och även alkoholfritt bubbel.

Aptitretare blev en sesampanerad scampi med mangosalsa. Enkelt men oh så gott. Till det Bubbel a Dom perignon.

Skrivfel eller har jag missat något?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen