Emirates stoppar beställning av nya A380

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av intressenten, 20 November 2017.

1. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tycker jag är ett rimligt krav att ställa på en leverantör med en så pass dyr produkt och speciellt när det varit diskussioner om att lägga ner produktionen av modellen. Man vill ju ha viss garanti för uppgraderingar och nya funktioner under produktens livslängd. Det är ju inte mobiltelefonmarknaden eller datormarknaden vi pratar om.

3. SpruceGoose

SpruceGoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Excited4Points

Excited4Points Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gött! Tycker det hade varit synd att ett så maffigt plan hade slutat tillverkas. Nu kommer säkert fler flygbolag beställa också.

Gus gillar detta.
  5. Taggen

Taggen Medlem

Vi får se, det verkar som om mindre plan med lång räckvidd är mer attraktivt. Nu dumpar iofs Norsken ett av sina experiment så flyga via storhubb är fortfarande attraktivt.

6. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jättekul med denna order. Airbus garanterar 10 års tillverkning i.o.m denna order läste jag. Jag tror att planet har framtiden för sig. Airbus har ju tagit fram en NEO "light" kallad "plus" som jag tror kommer generera en del beställningar. Om 5-10 år med den ökning vi ser av flygresor i bl.a Kina och Indien tror jag dessa kommer att komma väl till pass. En deligation med Airbus och Frankrikes president var ju i Kina i förra veckan för att sälja in A380 och lovade att dessa skulle kunna komma att produceras där/teknikutbyta med kineserna om de skulle beställa. Fler ordrar är att vänta, är min gissning.

7. Off topic svar.

Airbus A320 serie och Airbus A330 byggs redan i Kina.

Airbus Tianjin assembly line to make first A320neo
    - Xinhua | English.news.cn

Airbus inaugurates its A330 Completion & Delivery Centre in China

airbus380.se, Crater och Remington Steele gillar detta.
  8. Taggen

Taggen Medlem

China Southern har 5 st i tjänst. De har inga ytterligare beställda vad jag vet.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm. Läste i senaste numret av Economist att 97 % av alla indier aldrig har flugit. Finns ju utrymme på sikt...

Mr Basic, 011430121 och Remington Steele gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Lounge Lizard och Crater gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!