Emirates säljer "unbundled" business class

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av MTheC, 14 Juni 2019.

1. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg en hel del artiklar, se te x Loyaltylobby om att Emirates börjar sälja en business class-biljett utan loungetillgång, Seat selection och limoservice. Någon som sett något om vad det innebär för priset och vilka rutter det gäller?

Hoppas inte detta blir standard, tycker det är jobbigt med denna typ av nedslimmade produkter och brukar ju ofta sluta med att priset på övriga biljetter höjs istället för att det blir billigare med denna typ av biljett.

Gus gillar detta.
  2. Resenär

Resenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om priset går ner känns det ju vettigt ändå, lounge har man ju ändå oftast via status, seatselection känns onödigt i business, eller iaf inte värt en kostnad.

3. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror nog inte alla har status med Emirates, kan personligen säga att jag inte har det men ändå flyger dem då och då. Seat selection är viktigt för mig när jag reser med andra, i synnerhet med familjen, men kan leva utan det om jag reser själv.

Min oro är nog mer att det snarare kan vara början på en urholkning av vad som ingår även i business och det leder ju sällan till lägre pris utan bara att priset ligger kvar på samma nivå som tidigare men det som tidigare ingick inte gör det längre.

Sir Lemon, adhoc76 och Ultra Magnus gillar detta.
  4. anjak

anjak Medlem

Eftersom Emirates är ett av få bolag med 3 säten i mitten så känns ju sätesval som extra viktigt just hos dom. Skulle helst undvika mittensäte om jag flög business.

martin.agren, dino_81, Voyageur och 2 andra gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer de fortfarande dela ut poäng på dessa biljetter?

6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MTheC och Canadien gillar detta.
  7. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visste inte att Emirates har PE.

8. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det annonserades tillsammans med denna ändring.

BCflyer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!