Senaste nytt

Emirates med Boeing 777-200LR till Arlanda

På Emirates B777 kör dom 3-4-3 konfiguration i economy om man jämför med Qatar som kör 3-3-3. Tror även de är vanlig konfiguration att ha 3-3-3 i economy, men de bestäms ju av flygbolagen.


Hm... 3-4-3 låter trångt. Pitch lät bra, 34" som Kerran1980 skrev, men Qatar har nästan samma (33") och 3-3-3. Nån här som testat 3-4-3 konfig på 777 nångång som kan berätta hur det är? Låter som sagt trångt...

Inte testat det! Har flygit Qatar och deras economy är bra då stolsryggen fälls väldigt långt.

Vet också att ett till flygbolag kör B777-300 med 2-5-2 seating ;)
 

adhoc76

Medlem
Inte testat det! Har flygit Qatar och deras economy är bra då stolsryggen fälls väldigt långt.

Vet också att ett till flygbolag kör B777-300 med 2-5-2 seating ;)

Håller med! Jag tycker Qatar är MKT bra i economy i 777 (och utomordentligt i business i samma kärra). Har svårt att tänka mig att Emirates konfig med 3-4-3 kan undvika att upplevas som sämre än Qatar. Utrymmet är ju detsamma och en stol till i varje rad måste ju rimligen påverka upplevelsen och komforten till det sämre...
 

Homer

Medlem
Rean med kanonpriser gjorde att jag tittade lite närmare på Emirates i ekonomi, det handlar ju verkligen
om sardinklass i 777orna.
Det ser ju riktigt trångt ut också File:Emirates 777 Economy seats.jpg - Wikipedia, the free encyclopedia
Ekonomi i A380 som också har 3-4-3 verkar de flesta tycka är mycket bra, men där
är även själva sätena bredare.


Vet också att ett till flygbolag kör B777-300 med 2-5-2 seating ;)

Jomen 2+5+2=9 ;) Emirates har ju 10 säten i bredd, finns det något annat flygbolag som
har klämt in så många i en 777a ?
 

ACervin

Medlem
Jag har flugit riktigt långt i Emirates Economy. Sätet må vara lite smalare men med pitchen på 34 så kan du fälla ganska långt bak. Hade inga problem med något huvud som faller framåt i samband med att man somnar. IFE på Emirates är också bra. Därmed inte sagt att Qatar är kanske bättre. Har endast åkt Qatar framför skynket och det är väldigt bra.:)
 

Jonas C

Medlem
Jomen 2+5+2=9 ;) Emirates har ju 10 säten i bredd, finns det något annat flygbolag som
har klämt in så många i en 777a ?

3-4-3 är snarare normen numera hos de flesta flygbolag. Sen är det ju värt att notera att B787 i 3-3-3 konfiguration är minst lika trång.
 

Homer

Medlem
3-4-3 är snarare normen numera hos de flesta flygbolag. Sen är det ju värt att notera att B787 i 3-3-3 konfiguration är minst lika trång.


De flesta(?), vilka förrutom dessa? ( AA:s nya hade jag lyckats förtränga)
Är det någon som stoppat in 11 i en A380 än?

Air France
Aeroflot
Air Canada
Air New Zealand
Alitalia
American Airlines (new 777-300ER product)
Emirates
Etihad
KLM
TAM
 
Kul med 777-200LR i Stockholm. Kolla in storleken på GE90-110B motorerna :)

ENG_GE90-115B_lg.jpg
 
Toppen