Senaste nytt

Emirates med Airbus A380 til København fra 1. december

Det är ändå intressant att 380 fortfarande har sån magi runt sig. EK säger själva att det finns en efterfrågan på plantypen som ingen annan modell har. Kanske vad 747 hade en gång när den var ny...
CPH har nyligen fått RyanAir och med den nya 380 med 615 platser i tvåklassversionen (MSN 200, 202, 203, 204 har configurationen 58J 557Y) siktar man in sig på ett mer massresande än premiumresande.
Trots att det kanske svider så har CPH gjort ett bra jobb att få dit en 380 och jag tycker vi ska gratulera dem.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep
Det är ändå intressant att 380 fortfarande har sån magi runt sig. EK säger själva att det finns en efterfrågan på plantypen som ingen annan modell har. Kanske vad 747 hade en gång när den var ny...
CPH har nyligen fått RyanAir och med den nya 380 med 615 platser i tvåklassversionen (MSN 200, 202, 203, 204 har configurationen 58J 557Y) siktar man in sig på ett mer massresande än premiumresande.
Trots att det kanske svider så har CPH gjort ett bra jobb att få dit en 380 och jag tycker vi ska gratulera dem.

Jag väntar på när första A380 i all economy utförande med 888 säten som den är maximalt certifierad för kommer. Då ska jag va med på premiärturen bara för att se hur dom skall lösa den logistiken.
 

toer00

Medlem
Finns inga idag utan dom är under ombyggnad eller om de är dem nya som kommer byggda så här.

Dom kommer att se ut så här... 1 dec fr. CPH med A388 som saknar F, gigantiskt hav med C platser, känns "lite" opersonligt."..

Screen Shot 2015-04-22 at 13.55.38.png



Samma dag fast fr. ARN med 777 och då i F, inte samma sak, men nog är mysfaktorn påtagligt större ombord på 777?


Screen Shot 2015-04-22 at 13.55.21.png
 

Alf

Medlem
Det måste vara en pina att hamna i E raden. Att det är sug efter A380 är nog mest flygplatscheferna som vill ha ett prestigeplan till sin flygplats. Valet är enkelt, C klass med QR från ARN i B787.
 

Dr. Miles

Expert
Det måste vara en pina att hamna i E raden. Att det är sug efter A380 är nog mest flygplatscheferna som vill ha ett prestigeplan till sin flygplats. Valet är enkelt, C klass med QR från ARN i B787.
Seatmapen som @toer00 visar är lite missvisande.

På ExpertFlyer ser seatmapen av Emirates 2 kabins Airbus A380 ut så här:

Business class:

Screenshot20150427_01.png


Economy class:

Screenshot20150427_02.png

 

jumbooze

Medlem
Jag väntar på när första A380 i all economy utförande med 888 säten som den är maximalt certifierad för kommer. Då ska jag va med på premiärturen bara för att se hur dom skall lösa den logistiken.
Ja, jag tror det är bäst, då blir det ingen nedgradering utan bara möjlig IDB för din del ;)
 
Toppen