Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magnus.j93

Medlem
Helt riktigt,finns bättre mat i C klass.
Tandoori alltså? Den andra rätten råkade inte vara lamm med tomat/oliver salsa ?

Är det någon som testat "eniratesloungen" nere på DXB?
Hört precis som du säger att på ARN är den inget speciellt..
 

Mankan

Medlem
Får hoppas att jag får kortet innan 4 nov då jag flyger för första gången med Emirates. Men de ser väl vilken status man har ändå eller?

Ni som har haft turen att bli uppgraderad. Man behöver väl inte vifta med något kort i incheckningsdisken för att ha den möjligheten?
Nu har jag ju bara silver men bättre chans än att vara utan förståss :)
 

Magnus.j93

Medlem
Nej det ser dom utan att du behöver "vifta" med något kort.
Känner du dig osäker kan du skriva ut ett kort frän din personliga Skywards sida :)

Åker du till DXB eller ska du vidare :)?
 

dino_81

Medlem
Helt riktigt,finns bättre mat i C klass.
Tandoori alltså? Den andra rätten råkade inte vara lamm med tomat/oliver salsa ?

Nej, den andra var seafood med lax och torsk. De kanske varvar menyerna?

Är det någon som testat "eniratesloungen" nere på DXB?
Hört precis som du säger att på ARN är den inget speciellt..

Sitter i deras Business Class Lounge i Concourse A (Terminsl 3) nu och den är oerhört imponerande! Ett helt våningsplan med otaliga sittplatser, soffgrupper, "tysta avdelningar", duschar och matserveringar. Jag är väldigt imponerad.

Finns en motsvarande lounge i Concourse B, men personalen i receptionen (som var så långt ifrån loungedrake man kan komma) föredrog denna. Vet inte direkt skillnaden då jag tror att terminalerna är i stort likadana. Antar att det har med att Concourse A är nyare?

Våningen under huserar Emirates lounge för förstaklasspassagerare.

En intressant detalj är att man kommer direkt till gate från loungen. Man behöver alltså inte lämna loungen för att komma till gate.
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Terminal 3 is the second largest building in the world by floor space

Då är garanterat Emirates business lounge världens största dito.

Var det kö till duscharna ? Har läst att nattetid är det mycket folk där

Helt solo, dvs. noll kö. Och väldigt lite folk generellt. Uppskattar det till runt 10% beläggning här. Hade också uppfattningen att det skulle vara mycket resenärer på natten med många connections då.

Tråden kanske har glidit lite OT så för att återgå är Emirates ett flygbolag jag rekommenderar, det är trevligt att de har börjat att flyga från Stockholm och konkurrerar med Qatar. Deras trippelsjuor är dock något trånga. 10 i bredd i Y och 7 i C vilket är sämre än genomsnittet. Beläggningen verkar var hyfsat god trots allt , dagens flight från ARN hade 195/266 pax. För stunden är det väldigt konkurrenskraftiga priser för den som orkar med transfer i DXB. Med guldkort eller biljett i C/F är det extra stoppet ett sant nöje! :)
 

Mankan

Medlem
Då är garanterat Emirates business lounge världens största dito.



Helt solo, dvs. noll kö. Och väldigt lite folk generellt. Uppskattar det till runt 10% beläggning här. Hade också uppfattningen att det skulle vara mycket resenärer på natten med många connections då.

Tråden kanske har glidit lite OT så för att återgå är Emirates ett flygbolag jag rekommenderar, det är trevligt att de har börjat att flyga från Stockholm och konkurrerar med Qatar. Deras trippelsjuor är dock något trånga. 10 i bredd i Y och 7 i C vilket är sämre än genomsnittet. Beläggningen verkar var hyfsat god trots allt , dagens flight från ARN hade 195/266 pax. För stunden är det väldigt konkurrenskraftiga priser för den som orkar med transfer i DXB. Med guldkort eller biljett i C/F är det extra stoppet ett sant nöje! :)

Är det Loungen du syftar på när du säger att det blir ett sant nöje så verkar ju även Silverstatus ge lounge access i Dubai.

Once you reach Silver and Gold status, you can relax in any Emirates Business Class Lounge at Dubai International Airport, Concourses A, B or C. Our Business Class Lounges offer complimentary services such as gourmet food and beverages, shower facilities and all-round WiFi access.

Membership Benefits | Membership Tiers | Emirates Skywards
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen