Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

mash

Medlem
Jag statusmatchade FBG mot Skywards Gold, gick bra utan att ha några kommande bokningar. Fick min första op-up till C redan veckan efter på sträckan NBO-DXB, mycket uppskattat.
 
Det är Aviator som sköter Emirates markservice på Arlanda (inkl incheckning). Dock finns förmodligen en station manager som är anställd direkt av Emirates som sätter riktlinjerna och ser till att allt fungerar och som kan följa upp problem både mot passagerarna och internt bakom kulisserna.


Är du säker på det?
Jag tror det är Menzies Aviation som sköter Emirates markservice på Arlanda.
En kvinna i 60 års åldern verkar vara EK station managar på Arlanda.

Aviator sköter däremot markservice åt Qatar Airways.
 

Magnus.j93

Medlem
Kan bara prata för economy..
Men ARN-DXB är det en middag som gäller,en förrätt samt två st val av varmrätt.
DXB-ARN är det två st val av frukost samt en lunch även den två val.

Måste säga att det är med mil den bästa flygmaten jag ätit,men dem har ju även fått pris för sin mat.
 

Mankan

Medlem
Jag vart nästan lite sur på att Emirates inte behagar svara på min förfrågan om Statusmatching. Men nu när jag går in och kollar på mitt konto så är jag silver medlem. Tack för det Emirates. Kan jag vänta mig att det dimper ner ett silverkort i brevlådan snart då?
 
Jag vart nästan lite sur på att Emirates inte och behagar svara på min förfrågan om Statusmatching. Men nu när jag går in och kollar på mitt konto så är jag silver medlem. Tack för det Emirates. Kan jag vänta mig att det dimper ner ett silverkort i brevlådan snart då?

Till mig skrev dom att de tar ungefär 3-4 veckor att få hem kortet och tillhörande välkomstpaket.
 

dino_81

Medlem
Jag vart nästan lite sur på att Emirates inte behagar svara på min förfrågan om Statusmatching. Men nu när jag går in och kollar på mitt konto så är jag silver medlem. Tack för det Emirates. Kan jag vänta mig att det dimper ner ett silverkort i brevlådan snart då?

Samma för mig. Ett par mail om att de skulle föra ärendet vidare till rätt avdelning, sedan ett mail om att verifiera min adress och därefter ingenting.

Mer än att statusen uppgraderade till guld.

Drygt en månad senare plingade DHL på dörren med ett fint välkomstpaket.
 
Last edited:

Magnus.j93

Medlem
Precis samma gäller mig.Jag mailade EK om en statusmatch och det svarade att självklart kunde det hjälpa mig,det ända jag skulle göra var att skicka bild på mitt EBS.Jag gjorde då detta men fick tyvärr inget svar efter detta.Jag kolla precis Skywards och mycket riktigt var även jag silvermedlem!

Ni pratar om ett paket?Ingen spoiler om vad det kan tänkas vara? Visst får man även ett kort när man är silvermedlem?
 

dino_81

Medlem
Måste säga att det är med mil den bästa flygmaten jag ätit,men dem har ju även fått pris för sin mat.

Instämmer. Iaf i ekonomi.
Dagens EK158 bjöd på utmärkt (och välkryddad) tandoorikyckling! Full poäng.

"Emiratesloungen" var okej, inte mycket mer. Skralt med tilltugg (två sorters mackor, nötter, en Delicatotårta och våfflor). Lugnt och skönt, tror inte att det var mer än 10-12 gäster och då kanske det är svårt att motivera en full buffé?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen