Senaste nytt

Emirates inför Chauffeur-drive även från Köpenhamn den 1/4-2012

segra

Medlem
Detta lönar sig bara om man bor inom 40 km från flygplatsen. Bor man i Sverige så kan man lika gärna ta en taxi, blir betydligt billigare. Galet påslag om man betalar med kredit kort dessutom.

Nedanstående är kopierat från emirates.com


Copenhagen (CPH) Within 40 km of Copenhagen Airport.Excess mileage charged at DKK 20 per km for Business Class and DKK 25 per km for First Class. Payment can be made by cash or credit card direct to the driver.

Additional charge for passengers to/from Sweden using the toll way Oresund Bridge applies. The customer will pay for toll fee over the Malmoe Sweden Bridge between Denmark and Sweden themselves. One-way, DKK 320 + 3.75% credit card charge (SEK one way 380 + 3.75% credit card charge).

*Service starts from 1st April 2012.
 

Magino

Medlem
Verkligen löjligt ifall förstaklass passagerare måste betala mer än de i business. Kan förstå om det hade varit tvärt om.
 

Senator

Moderator
I andra länder är det markant skillnad på vilken typ bil som används om jag minns rätt. Hittar dock inte exakta detaljer, men tycker det var typ BMW 7-Serie för F och Audi A6 för C.
 

SK1989

Medlem
Mercedes S-class och E-class ;)

Kan vara en trevlig service med tanke på att dyraste P-platserna närmast terminal-3 kostar 1800 danska för en vecka!! (2250sek)
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
Detta lönar sig bara om man bor inom 40 km från flygplatsen. Bor man i Sverige så kan man lika gärna ta en taxi, blir betydligt billigare.

380 x 1.0375 = 394kr är ju billigare än vad taxi från Malmö till Kastrup kostar normalt (ca 700kr?). Enligt ViaMichelin ska avståndet med bil mellan Triangeln och Kastrup vara 35km.
 

Tjaeng

Medlem
Jag tror att 380 SEK är bara för broavgift...

Jag hade för mig att upplägget innebär 40km gratis och avgift först utöver den gränsen?

"Copenhagen (CPH) Within 40 km of Copenhagen Airport. Excess mileage charged at DKK 20 per km f...etc"
 
Toppen