Senaste nytt

Emirates från Köpenhamn?

Axelzon

Medlem
Då var första resan med EK via DXB och vidare med A380 till HKG bokad, hem från NRT i 777, men det skall man väl överleva..
Återkommer med kommentarer från denna resa.
 

flying

Medlem
Jag tycker personligen att C och F i EK´s 330 är en riktig besvikelse! Visserligen dompa och kaviar i F men stolen och IFE systemet har mycket kvar att önska! Har åkt båda från CPH Däremot är C och F produkten på de 777 jag provat utmärkt.. Sträckan DXB-HKG i F va en ren njutning samt C mellan DXB och MLE. Har även provat F i 380 och måste säga att den känndes ganska överskattad. Sträckan Va HKG-DXB.

Så att det finns en riktig F produkt från CPH håller jag absolut inte med om!
 
Har nu provat EK i business - CPH-DXB-CPH.
Det var väl trevligt, men inget man skriver hem om. En gammal 330, utan lie-flat seats, med IFE av samma slag som man sett på alla gamla airbus sedan tidigt 2000-tal. Inga "skal-stolar" så att när pax framför lutar sig så får du hans ryggstöd mot dig.
OK mat, men ingen inspirerad service. Inga bra fack för telefon/laptop och ingen laddningskontakt...
Dock fungerar chauffeur drive mycket bra. Fast track vid immigration och egen terminal vid utresa.
Men jämfört med ETIHAD och deras service/kvalitet både ombord och på AUH så är man inte alls med i matchen. AUH känns lyxigt luftigt medan DXB har en hel del charterkänsla....
Dock är nonstop alltid nonstop....
Har ev en resa till MEL i januari, och då lär det bli EK. Hoppas då få prova på någon av deras nyare maskiner på 2:a-sträckan.
 
Håller med dig Mats, det är inget man skriver hem om. Däremot är deras A380 väldigt trevlig, hoppas du får prova den på någon av sträckorna till MEL. Synd bara att servicen med EK är sådär precis som du skriver. Hade dom ordnat upp detta så hade flygbolaget hamnat mycket högre, iaf i mina ögon.
 

Dr. Miles

Expert
Emirates har ekonomiklass kampanj från Köpenhamn till vissa asiatiska destinationer.

[Ekonomiklass] Köpenhamn-Singapore T/R, Emirates, 4.400 DKK inkl. skatter
[Ekonomiklass] Köpenhamn-Kuala Lumpur T/R, Emirates, 4.700 DKK inkl. skatter
[Ekonomiklass] Köpenhamn-Jakarta T/R, Emirates, 5.000 DKK inkl. skatter

Fare basis: XA4MPDK1
Bookingklass: X
Kabinklass: Ekonomi
Min/Max stay: 4 dagar/4 månader
Utresan måste ske: senast 15 dec 2011
Måste köpas: senast 31 okt 2011
Stopover: 1 fri i Dubai. Ytterligare 1 stopver i Dubai för 362 DKK.
Återbetalning: Ja, 1.448 DKK
Ombokning: Ja, 724 DKK
Routing: Köpenhamn-(EK)-Dubai-(EK)-Singapore/Kuala Lumpur/Jakarta

De går också att flyga via Male(Maldiverna) och Colombo(Sri Lanka). Dock ingen stopover är tillåten i de platserna.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen