Senaste nytt

Emirates erbjuder Chauffeur-drive service i Stockholm för First/Business passagerare

Dr. Miles

Expert
Jag glömde att skriva en sak.
Emirates Stockholm bekräftade vid eventet i förra veckan att de erbjuder Chauffeur-drive service inom 60 kms avstånd från Stockholm Arlanda för dem som har köpt Business/First class biljett med avresa från Stockholm.

Webbsidan är inte uppdaterad (Stockholm linje lanseras inte förra 4 sep trots allt)
Chauffeur-drive Availability | Chauffeur-drive | To and From the Airport | Emirates


Emirates skrev:
Our complimentary Chauffeur-drive service is currently available for First Class and Business Class passengers to and from the following international airports.

Transfers are available:
  • From your home or hotel to the airport
  • From the airport to your final destination
  • To and from the airport when making a stopover
 

charlesswe

Medlem
Undrar hur mycket de kommer ta för "extra mileage". Om man räknar med 1.5EUR per km över 60km, så kommer det kosta ungefär 2300SEK från Linköping. Kan vara värd om man reser tillsammans med någon på väg till Maldivernas i F till exempel :) En bra start på resan i.a.f.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag har tidigare nyttjat denna service i Sydney och Auckland och det fungerar väldigt bra, Man bokar själv limo-transporten på Emirates hemsida, bara att knappa in bokningsreferensen och uppge adress och tidpunkt när man vill bli hämtad inför avresa och flygnummer samt ankomsttid när man vill bli hämtad vid ankomst.

Undrar vilken leverantör de använder i Stockholm?!
 

johhenrik

Medlem
Ska bli spännande att se vad det blir. Blir ett bra argument när min chef undrar varför jag köpt en First-biljett till Shanghai i oktober... "Men alltså, jag sparar ju 810kr i taxi" ;)
 

FF#1

Medlem
Jag tycker det är en utmärkt tjänst, tänk att det ingår även i Business Class.

Ja, de höjer verkligen ribban för vad som kan erbjudas med ARN som bas. Får se om det är fler som skärper upp sig för nu är det ju en del bolag som använder "andra sorteringens" utrustning och koncept på ARN.
 

Stefan62

Medlem
Om det gäller även för passagerare i C-klass...vilket limousine-företag skulle kunna erbjuda en bil till alla i C-kabinen?
 

Dr. Miles

Expert
Om det gäller även för passagerare i C-klass...vilket limousine-företag skulle kunna erbjuda en bil till alla i C-kabinen?
Ingen har använt Emirates chauffeur drive service i Stockholm än.
Du kan ringa till Emirates i Stockholm. Det är enklaste och du får pålitligt svar.
 
Toppen