Senaste nytt

Emirates Economy class, har ni erfarenhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Jo det är för att jag har tänkt att åka till islamabad nästa månad och Jag vet inte vad jag ska åka?
Qatar airways åker direkt från stockholm Ska jag åka den eller Emirates som åker från copenhagen?

Jag har litte svårt att välja mig?

Vad tycker ni att jag ska åka EMRATES ELLER QATAR om det var ni?

Om det är economy du ska åka så skulle jag välja det som var billigast för dig med kortast anslutning mellan flygen.
Om du samlar poäng kan även den parametern vara av värde. Personligen så spelar flygbolag ingen roll för min del när det gäller economy, men kan jag välja åker jag hellre B747 eller A380 när valet finns (gillar de flygplanen).
 

Jacob

Medlem
Finns inga regler som säger att man måste skriva på svenska i forumet och jag antar att redaktionen är mer än glad om vi får medlemar från norge/danmark som bidrar till forumet.
Vi välkomnar självklart medlemmar från våra grannar/naboer Norge och Danmark som vill vara med och diskutera medvetet resande.

Finns det språksvårigheter är det inte märkligare än att man kan be om en förklaring/ett förtydligande, precis som man gör om man inte förstår innebörden av en text på svenska.
 

palmen

Moderator
Jag tycker du ska välja det som känns bäst för dig, inte vad som känsn bäst för någon annan.
Service kommer säkert vara likvärdig på båda, troligtvis är den bra men vad jag hört från andra är att man ibland kan ha otur och få en orutinerad besättning och då blir servicen kanske sämre.

Gör en lista vad som är de viktigaste kriterierna för dig och sök sedan information på bolagens hemsidor eller via google så kan du säkert rangordna de olika kriterierna.

Vad är viktigt, skön stol, bra IFE, billiga priser, bra flygtider, att flyga med en viss flygplanstyp, nytt flygplan, maten, dricka ombord, eventuell poängintjäning till FF-program.

Oavsett vilket av bolagen du väljer kommer du nog vara nöjd tror jag, inget av dom är dåliga även om man alltid kan ha otur.
 
Jag åker med båda då och då och tycker att EK är mycket bättre i Ekonomi!
På QRs plan från CPH (330) så har de enorma IFE-boxar som stjäl utrymme. Dessutom verkar de ha gått in för 100% asiatisk låglönepersonal vilket gör att man känner det lite som om det är en fabrik man sitter i. Inte läge att försöka småprata.
Plus att Doha flygplats inte är kul för den som åker Ekonomi.
Satsar du på Business är både flight och flygplats rena drömmen!

Dubai är också en ganska jobbig flygplats, med massor av folk. Men betydligt trevligare att spendera tid på.
Personalen är ofta väldigt blandad med människor från hela världen. Alltid några man kan snacka med i Galleyn.
Dessutom flyger de 777 från CPH vilket jag ser som en stor fördel.

Boka helst platser långt bak så slipper du tre i bredd.

Så mitt råd är att ta EK!
 

Sahara

Medlem
Ja Kul mats för din hjälp För jag har åkt Qatar airways 2011 och nu vill jag Åka Ek också.
Min son är 14 han är jätte sugen på att åka Ek. Kan jag göra så att jag bokar Norwegian biljetten separat ner till köpenhamn
Sen bokar jag Ek biljetten separat det bli väll inga problem?
Han är 14 år och ska åka själv till köpenhamn sen ta flyget ner till dubai hans slut destination är ISLAMABAD.

Tror ni det kommer bli någon problem för han?
han kan engelska ganska bra Osv...
 

agehall

Medlem
Det finns ju alltid en risk med att boka flyg på olika biljetter. Missar man en anslutning så är det ditt problem och man får köpa en ny biljett. Jag skulle inte skicka en 14-åring på en sådan resa med två olika biljetter. Boka allt via en resebyrå och få det på en biljett.
 

Sahara

Medlem
Nej agehall han kommer anlända 3 timmar inan till sin köpenhamn flyg med Ek
Så jag tror inte det blir någon problem!

Är det någon anan som vet litte mer info?
 

agehall

Medlem
Nej agehall han kommer anlända 3 timmar inan till sin köpenhamn flyg med Ek
Så jag tror inte det blir någon problem!

Är det någon anan som vet litte mer info?

Jo, det kan mycket väl bli ett problem problem. Om något händer, är inte 3h speciellt mycket tid att gå ut och checka in bagage igen, eller ska han resa med enbart handbagage?

Själv skulle jag kanske överväga det, men aldrig med två bolag som inte är med i samma allians. Dock har jag 200+ flighter förra året, reser nästan alltid med enbart handbagage samt kan alla flygplatser jag gör transit på innan och utantill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen