Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

johhenrik

Medlem

Mankan

Medlem
Hej

Jag ringde i dag till Emirates för att fråga vad som hänt med mina dubbla miles. Han jag fick prata med säger dock att jag redan fått dubbla miles. 24500 skywards miles för ARN-BKK tor i Business. Så vanligtvis är det bara typ 12 000 miles frågade jag vilket han bekräftade. På bilden nedan står det 26 000 miles men eftersom mitt silver gick ut innan hemresan fick jag 1500 miles mindre. Han yrade något om milesAccelerator var mina dubbla poäng men det var vad jag kommerihåg något jag gick med i för att få mer miles. Vad säger ni? har jag fått dubbla eller?
 

Attachments

  • milesEK.PNG
    milesEK.PNG
    18,9 KB · Visningar: 357

johhenrik

Medlem
Nej, inte enligt vad som beskrivits i detta erbjudande. Jag har gett upp. Jag tycker personligen allt är ett jäkla skämt. Jag frågade ju om detta innan jag bokade, fick att allt är okej. Senaste mailet fick jag: "Jag har ju inte läst exakt vad Martin sa".

Så, du kan nog glömma dina miles. Eller, så kan du göra som jag och maila dem lite då och då och fråga om de hade tänkt att kontakta mig någon gång som de lovat.

Som sagt, med tanke på hur detta skötts, nedgraderingarna, hanteringen av trasig väska för @simon_says91 osv, så har jag kommit fram till att jag skiter i detta bolag.

Jag är okej med att man inte kan lösa allt, men jag vill att man iaf ska försöka. Det enda som hänt är att de bara svarar: "Självklart ska vi lösa detta". Sen händer ju inte ett jäkla dugg. Pinsamt är ju bara förnamnet. Så mitt EK-gold jag flög ihop kommer sakta degraderas.
 

Mankan

Medlem
Nej, inte enligt vad som beskrivits i detta erbjudande. Jag har gett upp. Jag tycker personligen allt är ett jäkla skämt. Jag frågade ju om detta innan jag bokade, fick att allt är okej. Senaste mailet fick jag: "Jag har ju inte läst exakt vad Martin sa".

Så, du kan nog glömma dina miles. Eller, så kan du göra som jag och maila dem lite då och då och fråga om de hade tänkt att kontakta mig någon gång som de lovat.

Som sagt, med tanke på hur detta skötts, nedgraderingarna, hanteringen av trasig väska för @simon_says91 osv, så har jag kommit fram till att jag skiter i detta bolag.

Jag är okej med att man inte kan lösa allt, men jag vill att man iaf ska försöka. Det enda som hänt är att de bara svarar: "Självklart ska vi lösa detta". Sen händer ju inte ett jäkla dugg. Pinsamt är ju bara förnamnet. Så mitt EK-gold jag flög ihop kommer sakta degraderas.
Vilken mailadress använder du? hittade ingen nu därför ringde jag. Borde väl finnas en till svenska kontoret.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, inte enligt vad som beskrivits i detta erbjudande. Jag har gett upp. Jag tycker personligen allt är ett jäkla skämt. Jag frågade ju om detta innan jag bokade, fick att allt är okej. Senaste mailet fick jag: "Jag har ju inte läst exakt vad Martin sa".

Så, du kan nog glömma dina miles. Eller, så kan du göra som jag och maila dem lite då och då och fråga om de hade tänkt att kontakta mig någon gång som de lovat.

Som sagt, med tanke på hur detta skötts, nedgraderingarna, hanteringen av trasig väska för @simon_says91 osv, så har jag kommit fram till att jag skiter i detta bolag.

Jag är okej med att man inte kan lösa allt, men jag vill att man iaf ska försöka. Det enda som hänt är att de bara svarar: "Självklart ska vi lösa detta". Sen händer ju inte ett jäkla dugg. Pinsamt är ju bara förnamnet. Så mitt EK-gold jag flög ihop kommer sakta degraderas.
Hela den här kampanjen är så tragikomisk.
Tanken med denna kampanj från Emirates sida är nog att locka fler att prova deras First class / Business class och förhoppningsvis kunderna fortsätter att flyga med dem.
Istället blev det motsatt effekt, irritera kunderna och de lämnade Emirates för gott och informerar andra om hur illa de sköter sig. Vilket får de skylla sig själva när de inte kunde leverera vad de hade lovat.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Tanken med denna kampanj från Emirates sida är nog att locka fler att prova deras First class / Business .
Vi kanske ska börja likställa First och business då dom nergraderar titt som tätt :)
Det är ju tyvärr trådar som berör det här på BC.
Jag valde Qatar Airways som carrier till Dubai för min kommande resa av två anledningar.
Kundservicen från EK man läst om här på forumet och att Qatar har bättre tider.
Man behöver inte gå upp mitt i natten när man ska hem.
Dessutom sparade man 5k SEK vilket jag ser som ett plus.
 

Mankan

Medlem
Efter mailet jag skickade tidigare i veckan har jag nu fått 6000 skywards miles till. De innebär att de har dubblat grund milen kan man säga. Inte business bonusen och inte accelerator milen. Så av 24500 skywards miles har jag fått 6000 dubblade. Inte vad jag hade räknat med. Men det kanske är en tolkningsfråga vad man menar med dubbla skywards miles.
 

johhenrik

Medlem
Men det kanske är en tolkningsfråga vad man menar med dubbla skywards miles.
Ja, det var ju därför, innan jag köpte andra resan, som jag mailade Tobias på Emirates och frågade om det som @Martin Björnström skrivit stämmer, för med de exemplena är det ju inte en tolkningsfråga.

Mitt mail, som var ett svar på ett mail från honom där han bad om ursäkt hur kampanjen hade hanterats fram till dess och att alla skulle såklart få dubbla miles. Detta var 30 juni 2014:


"Hej Tobias!


Tack för ditt email. Betyder det att erbjudandet är så som Martin Björnström har beskrivit det?"


Hans svar samma dag:

"Helt korrekt.

Erbjudandet om Double Miles gäller, så boka på du :). Vi ser till att allt landar korrekt."


I min värld är det ganska solklart vad som gäller. Detta är sista mailet jag fått (bortsett från mail som säger han ska kontakta mig):

"Uppställningen som Martin gjorde har jag inte kommenterat i detalj, bara att rätt skall vara rätt och att erbjudandet vi gav skall vi stå för.Hela hanteringen av detta ärende har ju inte varit bra från vår sida, kan man ju lugnt säga. Jag tar kontakt med dig efter helgen så pratar vi ihop oss på bästa sätt."

Efter det har jag kontaktat honom ett par ggr, för han har fortfarande inte kontaktat mig. Bara svarat varje gång efter jag har tryckt på att han ska kontakta mig.
 
  • Gilla
Reactions: m10
Toppen