Senaste nytt

Emirates Business class Airbus A380

Alf

Medlem
Jag tycker det är trevligt med en bra lounge. Men hur tusan kan ni klämma i er en riktig måltid i loungen och sedan få en F-klass måltid ombord på flygplanet. Man kan ju bara äta sej mätt. Ett bra utbud av drycker och vin med lite goda ostar och småplock tycker jag räcker gott. Jag kan ha förståelse om man vill äta om man har ett flyg som avgår efter 10 på kvällen så man slipper äta ombord.
 

Lennw

Medlem
Nu är jag mest en "leisure" resenär så jag bryr mig inte så mycket om flygtid, jag prioriterar att det ska vara bekvämt och bra även om det blir dyrare och/eller tar längre tid. Emirates har jag bara två flighter med: CPT-DXB och sedan DXB-LHR med A380. Jo A380 i Business är en upplevelse som t.o.m. är bättre än t.ex. BA First. Fönsterplats är extremt privat på gränsen till en egen kupé. Baren längst bak riktigt trevlig.

Jag har precis bokat T/R till Sydafrika med Emirates och väljer att flyga via London enbart för att det är A380 till DXB. Nu avskyr jag att stressa så jag har även bokat in hotellet i terminalen så att jag får två dagflighter. Jag återkommer med recensioner :)
 

Voyageur

Medlem
Jag tycker det är trevligt med en bra lounge. Men hur tusan kan ni klämma i er en riktig måltid i loungen och sedan få en F-klass måltid ombord på flygplanet. Man kan ju bara äta sej mätt. Ett bra utbud av drycker och vin med lite goda ostar och småplock tycker jag räcker gott. Jag kan ha förståelse om man vill äta om man har ett flyg som avgår efter 10 på kvällen så man slipper äta ombord.

Självsvält dagen innan =)
 

Ritz

Medlem
Emirates business är betydligt bättre på A380 än 777 om du frågar mig. Skillnaden i stolsbredd är inte stor, däremot är stolarna i A380 fully flat till skillnad från 777, vars stolar fortfarande har en störande lutning. Privacyn är som tidigare kommentar påpekat grym i A380 om man väljer fönsterplats. A380n är också tystare. Mittensätet i 777 C bör undvikas. Något som kanske är lite bättre i 777 är servicen i och med att businesskabinen är mindre. Baren i A380 känns lite som en gimmick men kan säkert vara kul för många.

Har du råd, prova Emirates first class!
 

AntonL

Medlem
Emirates business är betydligt bättre på A380 än 777 om du frågar mig. Skillnaden i stolsbredd är inte stor, däremot är stolarna i A380 fully flat till skillnad från 777, vars stolar fortfarande har en störande lutning. Privacyn är som tidigare kommentar påpekat grym i A380 om man väljer fönsterplats. A380n är också tystare. Mittensätet i 777 C bör undvikas. Något som kanske är lite bättre i 777 är servicen i och med att businesskabinen är mindre. Baren i A380 känns lite som en gimmick men kan säkert vara kul för många.

Har du råd, prova Emirates first class!

Håller helt med ovan talare! Åkte ARN-DXB-BKK med B777/A380 i Januari iår och det enda som var bättre i B777 var servicen, vilket självklart är en viktigt aspekt. Inte på något sätt dålig i A380, men jag upplevde mer frekvent och personlig service i B777 än A380.
Trevlig resa :)
 
Toppen