Senaste nytt

Emirates Airlines häller tillbaka dryck i storflaskan?

dino_81

Medlem
Jag vill inte att denna tråd ska leda till ytterligare politiska debatter likt tråden om Qatar Airways för några år sedan.

Och därmed så sätter jag punkt för ytterligare diskussion från min sida om det i den här tråden.

Vi har alla rätt till vår egen åsikt, vissa väljer bort privata resor till länder som Förenade Arabemriten, Bahrain och Qatar och deras flygbolag medan andra uppskattar att skämmas bort i de främre kabinerna, inte sällan till ganska förmånliga priser.

Och rätten till vår egen åsikt är något som vi ska värna om, och inte ta den för givet. Och vara lyckliga över att vi inte lever i ett land där man inte har rätten till sig egen åsikt.

Slut med moralpredikan för min del...

Som sagt, bakom kulisserna finns det många anledningar till att välja bort bolagen från Mellanöstern. Fundera gärna på under vilka förhållanden den enskilde indiske underhållsarbetaren jobbar....:mad:

Förlåt för OT, men detta var en straffspark som jag inte kunde låta bli att slå in.

Instämmer till fullo. Jag har vänner vars släktingar kommer från både Bangladesh och Nepal och har arbetat som gästarbetare i Förenade Arabemiraten och kan vittna om slavliknande arbetsvillkor. Jag sätter inte längre min fot på ett flygbolag med bas i Mellanöstern.

1) Varför det?
2) Vi vet inte om det var det som gjorde att personen fick gå.
3) Vi vet inte om det enbart var det som gjorde att personen fick gå.

1. För mig är det skrämmande att någon blir av med sitt arbete för en sådan banal sak som att hälla tillbaka champagne från glas till flaska. Om vederbörande sedna skulle servera samma champagne på nytt är detta så klart ytterst ofräscht men att få sparken för det - nej.

2. Nej, det vet vi så klart inte men då tråden handlar om detta och vi fått besked från någon som har kontakt med någon inom Emirates torde relevansen i att meddela detta i denna tråd vara just det faktum att personen fick sparken pga. händelsen och inte pga. andra orsaker. Även om det så klart kan vara fallet. Finns ju mängder av anledningar till att få sparken från Emirates. Sannolikt mer banala orsakerna än vad aktuell flygvärdinna gjort sig skyldig till.

3. Nej, precis. Det vet vi inte. Men om det är den enda orsaken tycker jag att det är skrämmande.

Tycker det var en utmärkt idé att sparka den som häller tillbaka champagne så en gäst ser detta. Det är inte den typen av åtgärd jag betalar för När jag bokar premiumklass.

När jag bokar en resa i premiumklass (billigt under Qatars otaliga reor där priset ibland är med fördelaktigt än att resa i ekonomiklass hos ett annat bolag eller till mer normalt pris) förväntar jag mig så klart att servicen lever upp till mina förväntningar. Men att ombordpersonal gör en fadäs (förvisso allvarlig men som inte riskerar säkerheten ombord) och drar ner helhetsintrycket för mig som kund så skulle jag aldrig komma på tanken att tycka att det är en "utmärkt idé" att avskeda vederbörande...
 
Jag vill inte att denna tråd ska leda till ytterligare politiska debatter likt tråden om Qatar Airways för några år sedan.

Och därmed så sätter jag punkt för ytterligare diskussion från min sida om det i den här tråden.

Vi har alla rätt till vår egen åsikt, vissa väljer bort privata resor till länder som Förenade Arabemriten, Bahrain och Qatar och deras flygbolag medan andra uppskattar att skämmas bort i de främre kabinerna, inte sällan till ganska förmånliga priser.

Och rätten till vår egen åsikt är något som vi ska värna om, och inte ta den för givet. Och vara lyckliga över att vi inte lever i ett land där man inte har rätten till sig egen åsikt.

Slut med moralpredikan för min del...



Instämmer till fullo. Jag har vänner vars släktingar kommer från både Bangladesh och Nepal och har arbetat som gästarbetare i Förenade Arabemiraten och kan vittna om slavliknande arbetsvillkor. Jag sätter inte längre min fot på ett flygbolag med bas i Mellanöstern.



1. För mig är det skrämmande att någon blir av med sitt arbete för en sådan banal sak som att hälla tillbaka champagne från glas till flaska. Om vederbörande sedna skulle servera samma champagne på nytt är detta så klart ytterst ofräscht men att få sparken för det - nej.

2. Nej, det vet vi så klart inte men då tråden handlar om detta och vi fått besked från någon som har kontakt med någon inom Emirates torde relevansen i att meddela detta i denna tråd vara just det faktum att personen fick sparken pga. händelsen och inte pga. andra orsaker. Även om det så klart kan vara fallet. Finns ju mängder av anledningar till att få sparken från Emirates. Sannolikt mer banala orsakerna än vad aktuell flygvärdinna gjort sig skyldig till.

3. Nej, precis. Det vet vi inte. Men om det är den enda orsaken tycker jag att det är skrämmande.



När jag bokar en resa i premiumklass (billigt under Qatars otaliga reor där priset ibland är med fördelaktigt än att resa i ekonomiklass hos ett annat bolag eller till mer normalt pris) förväntar jag mig så klart att servicen lever upp till mina förväntningar. Men att ombordpersonal gör en fadäs (förvisso allvarlig men som inte riskerar säkerheten ombord) och drar ner helhetsintrycket för mig som kund så skulle jag aldrig komma på tanken att tycka att det är en "utmärkt idé" att avskeda vederbörande...
Hmm ganska mycket åsikter efter att du satte punkt.
För övrigt, det som är banalt för dig behöver inte vara banalt för en annan.

Ponera att en person med HIV eller AIDS druckit ur sitt glas och blödde från läppen. Att hälla tillbaka sådan champagne och servera andra med är definitivt inte banalt i min värld.
 

Direktorn

Medlem
Hmm ganska mycket åsikter efter att du satte punkt.
För övrigt, det som är banalt för dig behöver inte vara banalt för en annan.

Ponera att en person med HIV eller AIDS druckit ur sitt glas och blödde från läppen. Att hälla tillbaka sådan champagne och servera andra med är definitivt inte banalt i min värld.

Behövs faktiskt bara lite förkylning eller gulsot..Jag med har empati med andra människor men betalar jag för premiumklass vill jag kunna koppla av och känna att jag får en fräsh produkt. Jag vill inte att klåpare ska ge mig en ofräsh produkt. Kan förstå Emirates med. Bara att veta att det hände hos dem gör att det finns ett hinder för mig mentalt att boka dem.
 

Voyageur

Medlem
Skrämmande att en sådan sak kan få en människa uppsagd.

Bra skäl nog. Om jag betalar +20K för en biljett, vill jag inte ens riskera att dricka andras slattar till champagne. Om personen agerade på eget bevåg tyder det på ett oerhört dåligt "vuxet" omdöme. Det här är inte på något sätt ett fräscht customer service, och ska du arbeta på ett av de finare bolagen i deras premium kabiner funkar inte sån här attityd. Självklart inte på Ryanair heller. Du har betalat för skumpan, inte för att dricka andras saliv slattar tack. Riktigt äckligt av personen må jag säga. Gud vet vad denne skulle hitta på näst....
 

Homer

Medlem
Jag förmodar att det var orörda välkomstdrinkar som blev kvar på brickan
oavsett så ska det hällas i toaletten inte tillbaka i flaskan.

Innan landning tömmer BA rutingmässigt ut det som är kvar i vin- och champagneflaskorna i toaletten.
Back in the day fick tydligen passagerare som ville ta dem med sig, slut med det sedan länge :(




Annars var det polulärt under samma period att göra vodka och annan sprit till gelé. Vi serverade det på ett antal studentfester. En mycket farlig produkt då man inte kände alkoholsmaken. Helt plötsligt smalll det bara till när effekten kom.

Antar att du också testat att dricka öl med tratt och trädgårdsslang ?
 

Homer

Medlem
Nej det har jag aldrig testat. Verkar vara en amerikansk college grej.


Nejdå, det är lika ursvenskt som Halloween.


(Hobbex har tydligen slutat med ispinuppor "gamla gubbar tror inte sina ögon" !? )


Hobbex.jpg
 
Toppen