Senaste nytt

Emirates Airlines häller tillbaka dryck i storflaskan?

Jag tycker det är coolt att folk vet saker som inte jag vet, förklarar saker om vad, varför och hur på ett begripligt sätt och på så vis lär jag mig något nytt.
Tack för att du vet mer än vad jag vet och lär mig och andra nya, coola och nördiga saker.

OT:
Såsom inlägget med flygvärdinna så kan det även vara en del av förklaringen och min egna teori till hennes teori är att Emirates önskar att få veta hur mycket som är svinn, dvs öppnade flaskor på marken + öppnade flaskor i luften.
Svinn på marken hälls tillbaka i 1-2 öppnade flaskor (om inte ena är knappt använd, serveras i luften) och detsamma gäller för de som öppnas i luften.
På så sätt ser de hur många flaskor som går åt på den linjen samt finns kvar, 1... 2... 4... flaskor öppnade med svinn vilket statistiskt inte behöver köpas in och tas med nästa månad osv.
Detta tjänar bolaget på och per år kanske även passagerarna i oförändrade och inte höjda priser på biljetterna.
Förklara saker javisst. Men påstå att set är vedertaget när det krävs förklaring. Haha den gubben går jag inte på. :D
 

Rebel

Medlem
I
Jag tycker det är coolt att folk vet saker som inte jag vet, förklarar saker om vad, varför och hur på ett begripligt sätt och på så vis lär jag mig något nytt.
Tack för att du vet mer än vad jag vet och lär mig och andra nya, coola och nördiga saker.
.
+1 på den. Jag är gammal nog att veta att jag inte vet allt. Men när jag var 20 då visste jag allt :rolleyes:

Det är många fina ideer om skumpan och flaskan, men
if it walks like a duck and talks like a duck, well the usally ... It is a Duck.
 

palmen

Moderator
Då sätter jag vi stopp för diskussionen om vad som är vedertaget. Tror alla vet vad som menas med platt vid det här laget och att vedertaget uppfattas olika från person till person.

/Moderator
 
Kan meddela om det inte skrivits tidigare har personen i fråga som häller till
baka champagnen blivit sparkad från Emirates. Det är inte så att detta skall göras på grund av något alls utan det är eget tilltag från personen.

Källa: Vän som jobbar på Emirates.
 
Toppen