Senaste nytt

EM börjar idag

fly4fun

Medlem
Jag tror den polska polisen kan hantera det ganska bra. Det enda som jag tror kommer bli problem är Polen vs. Ryssland och då framförallt utanför planen. Ryssarna vill genomföra en demonstration i Warszawa, samtidigt som det finns starka antiryska krafter i Polen. Det kommer bli en rysare tror jag. Såg en nyhet för någon minut sedan att polska polisen vill att ryssarna byter hotell.

Precis det jag misstänkte har nu inträffat
JUST NU: Huliganer och polis drabbar samman | EM 2012 | Landslag | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

Minst tre skadade när ryska och polska huliganer drabbade samman. En rysk supporter befaras ha avlidit
Fotbollsfesten befaras urarta ikväll. Polisen har avlossat skott och minst tre personer har skadats i sammandrabbningar i upptakten till matchen. Enligt ännu obekräftade uppgifter ska även en rysk supporter ha avlidit.
 

Concorde

Founding Member
Att man tillät marschen från början var inte vidare smart. Vi svenskar (säger jag som är född i Sverige med polska föräldrar) kan inte greppa vilken misstänksamhet och avsky det finns bland många polacker, framförallt de mindre toleranta (läs fotbolls huliganer, lågutbildade, trash etc) efter allt groteskt skit och förtryck ryssarna utövade fram till sent 80-tal. Uppenbart att arga människor på båda sidorna som letar konflikt skulle ryka ihop.

Men vilken match lagen bjöd på! Polen såg vassa ut i andra halvlek och borde rimligen slå Tjeckerna i sista gruppspels rundan.
 
Polen tar tjeckerna på ren vilja i nästa match!

Det svenska försvarsspelet lämnade mycket att önska tyvärr. Markeringsmissar inte bara vid målen utan det kändes allmänt osäkert. Det är också oroväckande att svenska landslaget fortfarande är beroende av Anders Svensson som play maker. "Taco" fyller ändå 36 i sommar och helt uppenbart fungerar inte spelet utan hans insatser.
 

Concorde

Founding Member
Skönt att Ronaldo är så ödmjuk. Man blir äcklad.

Mitt tips att Tyskland vinner står kvar. Dom ser vassa ut. Om Sverige stod för ett fiasko, vad är då Holland!? :cool:
 

Agö

Medlem
Holländarna blir nog, med all rätt, korsfästa när de kommer hem. Å andra sidan utgår jag ifrån att flertalet av egoisterna (läs: "stjärnorna") åker hem till sina klubblag med svansen mellan benen. Sanslöst uselt försvarsspel genomgående. Matchen igår kunde ha slutat med betydligt större segersiffror för Portugal.'

Ikväll borde det väl ändå bli Spanien och Italien som traskar vidare in i kvarten. Spanien kan ju faktiskt ryka om de förlorar och Italien vinner mot Irland.
 

vicce

Medlem
Riktigt bra match av Sverige ikväll. Tråkigt att det inte räckte hela vägen.

Edit:
Måste tillägga att det var väldigt kul att se Zlatan så positiv och glad i intervjun efter matchen.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Ja, stoltheten infann sig ikväll. Vi borde gått vidare från den här gruppen. Sköna kvartsfinaler väntar!
 

Abbe

Medlem
Skönt att Ronaldo är så ödmjuk. Man blir äcklad.

Mitt tips att Tyskland vinner står kvar. Dom ser vassa ut. Om Sverige stod för ett fiasko, vad är då Holland!? :cool:

Har du lust att förklara dig lite angående det du skrev om Ronaldo ?

Hollands em var ett riktigt fiasko! Deras trupp är en av dom bästa men ändå lyckades dom inte göra något.

Förövrigt så blir det Tyskland, italien eller Portugal som vinnner allt! Skulle dock inte förvåna mig om Grekland lyckas ta sig långt! De har gjort det förut.
 
Toppen