Senaste nytt

[Ekonomiklass] Köpenhamn samt Barcelona/Madrid - Peking/Shanghai T/R fr. 2600 SEK

Dr. Miles

Expert
Skall helst av på ARN på hemvägen, hur lätt kommer jag ha att få ut en incheckad väska på ARN?
Det är frågan. Anslutningstid i Stockholm på hemvägen är 1 timme 30 minuter så det kan bli svårt att motivera check-in personalen att du vill hämta bagaget i Stockholm.
 
Har en liten fundering här.

Jag kommer ha två väskor att ta med mig hem från PEK.
Har jag förstått Air Chinas hemsida rätt så kostar det mig 70$ men då antar jag att det bara gäller till Frankfurt?
Sedan behöver jag betala Lufthansas kostnad för en extra väska som bör vara 75€.

Sedan ytterligare en kostnad från Barcelona - Arlanda såvida jag inte åker Business.

Börjar helt klart sticka iväg och göra resan nästan ovärd..
Alternativet är att åka BCN-FRA-PEK-ARN-CPH (men hoppa av på ARN.)

Då behöver jag bara betala 70$.
 
Bokar jag denna resa så behöver jag bara betala 70$ för 1 extra baggage upp till 23kg, korrekt?
Bör väl samtidigt vara relativt lätt att få bagaget utplockat på ARN med tanke på det över 3 timmar långa stoppet så man kan skippa Köpenhamn resan.

jaja.png
 

A380*G

Medlem
Säg bara att du har en gåva till en vän som du måste lämna. De kan inte tvinga dig att checka väskan om du propsat på att bara få den till ARN.
 

ZZZebra

Medlem
Säg bara att du har en gåva till en vän som du måste lämna. De kan inte tvinga dig att checka väskan om du propsat på att bara få den till ARN.

Skulle möjligtvis vara att de tycker att det är för kort tid, dvs att jag inte hinner få väskan och sedan in igen. Antar att det bästa är att ringa Air China och kolla när det närmar sig.
 
Toppen