Senaste nytt

[Ekonomiklass] Barcelona-Auckland T/R, 4700 SEK, British Airways och Cathay Pacific

Poängintjäningen vid Premium Economy båda vägarna bör bli (om jag räknat rätt):

23.870 Avios
305 TP

Någon som vet hur man räknar poängintjäng på LHR-SYD?

Skriver man in i BA:s kalkylator enligt följande:

LHR-SYD = 13.206 Avios + 150 TP

Eller:

LHR-SIN = 8429 Avios + 100 TP
SIN-SYD = 4895 Avios + 90 TP

(Avios antalet är ju i princip samma men är det 150 eller 190 TP LHR-SYD?)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Fast nu inser jag att det bara är PE på utresan. Hemresan är helt i economy. Jag har försökt få fram priset för en R/T i PE, men jag lyckas inte.
 
Här är den jag la upp tidigare, bokningsbart på BA.com (PE båda vägar.)



kalle.jpg
 

agehall

Medlem
Jo, jag såg det där förslaget, men då får man ju ändå AKL-HKG i economy, och det är ju inte direkt shorthaul.. Jag vill få till samma routing hem som ner, dvs via SYD (eller liknande) så jag slipper economy annat än på shorthaul. Det borde gå tycker jag.
 
Jo, jag såg det där förslaget, men då får man ju ändå AKL-HKG i economy, och det är ju inte direkt shorthaul.. Jag vill få till samma routing hem som ner, dvs via SYD (eller liknande) så jag slipper economy annat än på shorthaul. Det borde gå tycker jag.

Hmm, alltså BCN-LHR-SYD-AKL båda vägarna.
Har inte sett till den möjligheten (för detta pris). Tyvärr.
 

agehall

Medlem
Tycker det är lite konstigt. Ser ingen uppenbar anledning till varför det inte skulle gå att routa samma väg på hemresan.
 
Då saknas sen bara MFU möjlighet för WT+ bitar och så har man en bra kandidat till MR semester. Tycker en solsemester under påsk är högt uppskattad av många. ;)
 
Toppen