Senaste nytt

Ekonomikabinens riddares guide till finflyg

anjak

Medlem
Jag ska dit över jul&nyår. Långt kvar men vill börja boka saker snart iom att det väl är en populär tid att resa dit?

En Grupp K (Toyota camry eller liknande) för 10500kr för 22 dagar har en excess på CDWn på 4312 NZD. Men det står att den summan kan sänkas om man väljer en av deras självriskreducerande produkter men självklart står de inget pris på dom. Då har jag kollat i appen och jag är inloggad och är presidents club, vad de nu heter, men har inte skrivit in någon kod
Köp en separat försäkring för detta, finns rätt många alternativ runt 500:- som då täcker alla hyror under ett år. Du kan behöva ligga ute med pengarna ett tag men det blir betydligt billigare. Speciellt om man hyr bil ofta under ett år.
 
Köp en separat försäkring för detta, finns rätt många alternativ runt 500:- som då täcker alla hyror under ett år. Du kan behöva ligga ute med pengarna ett tag men det blir betydligt billigare. Speciellt om man hyr bil ofta under ett år.

Jag har klurat på det ett tag men det blir inte mer än 5-10 hyror per år, 2-3 av dom är lite längre (mer än 7 dagar).
Vet inte om jag skulle tjäna så mycket på det.
Sen tänker jag att om något händer och jag har en separat försäkring så blir det mycket krångel som jag gärna håller mig ifrån om jag kan, genom att då betala extra till biluthyraren. Jag kanske har fel där?

Kan du rekomendera någon ? :)
 
Toppen